فرار از پرداخت دستمزد و احتمال افزایش تیم های جام جهانی

به گزارش تور بالی اندونزی، تیم ملی بازی ویژه ای در پیش ندارد و همین موضوع باعث شده تا فدراسیون فوتبال برای فرار از پرداخت دستمزد و همچنین احتمال برگزاری جام جهانی با 48 تیم، انتخاب جانشین کی روش را به تعویق بیندازد.

فرار از پرداخت دستمزد و احتمال افزایش تیم های جام جهانی

چرا سرمربی تیم ملی انتخاب نمی گردد؟

چند ماه از جدایی کارلوس کی روش گذشته اما فدراسیون فوتبال هنوز جانشین او را انتخاب ننموده. کی روش در کلمبیا مشغول فعالیت است و دو بازی تدارکاتی نیز همراه این تیم مقابل ژاپن و کره جنوبی برگزار نموده اما تیم ملی در بلاتکلیفی مطلق بسر می برد و معین هم نیست که کدام مربی روی نیمکت ایران خواهد نشست.

مهدی تاج حدود یک ماه قبل گفت که سرمربی تیم ملی در سال 97 انتخاب می گردد. نه تنها در روزهای پایانی سال 97 این اتفاق رخ نداد بلکه در شروع سال 98 هم خبری از مذاکره با سرمربی جدید تیم ملی نیست. تیم ملی ایران روزهای فیفا در فروردین ماه را از دست داده و تا اوائل تابستان هم برنامه ای برای انجام بازی های تدارکاتی ندارد. هر چند شایعه ای منتشر شده که شاید تیم ملی در یک بازی تدارکاتی مقابل کره جنوبی قرار بگیرد.

-

ظاهرا فدراسیون فوتبال ایران به چند دلیل انتخاب جانشین کارلوس کی روش را به عقب انداخته است. تیم ملی تا چند ماه آینده بازی ویژه ای را تجربه نخواهد کرد و به همین دلیل فدراسیون فوتبال قصد ندارد برای این مدت هزینه ای را به سرمربی جدید بپردازد. هدف فدراسیون فوتبال این است که چند ماه صبر کند و در نزدیکی مسابقات مقدماتی جام جهانی با جانشین کی روش به توافق برسد و قرارداد رسمی امضا کند. بنابراین از زمان جدایی کی روش و حضور سرمربی جدید، هزینه ای را برای نیمکت تیم ملی بزرگسالان پرداخت نخواهد کرد که با محاسبات فدراسیون و طبق برآوردهای اقتصادی مبلغی در حدود 800 هزار تا یک میلیون یورو را در خزانه آنها نگه خواهد داشت.

نکته دیگر که انتخاب جانشین کی روش را به تعویق انداخته، بحث 48 تیمی شدن جام جهانی 2022 است. اینفانتینو به عنوان رییس فیفا موافق برگزاری جام جهانی قطر با این تعداد تیم است اما هنوز چنین قانونی به تصویب نرسیده است. گفته می گردد چند روز قبل از برگزاری جام جهانی جوانان در اردیبهشت ماه، اجلاس فیفا تشکیل می گردد و اعضا درباره برگزاری جام جهانی با 48 تیم رأی گیری می نمایند.

-

گفته می گردد فدراسیون فوتبال منتظر اعلام نتیجه نهایی است تا در خصوص سرمربی بعدی تیم ملی ایران تصمیم بگیرد. اگر 48 تیمی شدن جام جهانی تصویب گردد، شاید جذب یک مربی ایرانی یا یک خارجی ارزان تر دوباره در دستور کار قرار بگیرد. چون با تصویب این قانون، صعود به جام جهانی 2022 آسانتر از هر زمان دیگری است. همه این مسائل دست به دست هم داده تا فدراسیون فوتبال در انتخاب جانشین کی روش تعلل کند و برنامه های خود را به تعویق بیندازد. البته در این بین فشار افکار عمومی را نباید نادیده گرفت. به خصوص آن هایی که به درستی معتقدند جانشین کی روش باید سریع تر انتخاب گردد و البته بزرگ تر از او هم باشد.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 225

به "فرار از پرداخت دستمزد و احتمال افزایش تیم های جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار از پرداخت دستمزد و احتمال افزایش تیم های جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید