فرهنگ مردم ترکیه ، آداب و روسوم جالب آن ها

به گزارش تور بالی اندونزی، اولین نکته ای که در سفر به ترکیه با آن روبرو می شوید، اجتماعی بودن مردم آن است که قسمتی از آداب و رسوم ترکیه را شکل داده است. مردم ترکیه همواره علاقه مندند تا با افراد نو روبرو شوند ، با آن ها از نزدیک آشنا شوند و حتی میتوان گفت هیچ موضوعی به میزان هم صحبتی با یک فرد غریبه در طول روز برای آن ها خوشایند نیست. به همین دلیل است افرادی که به این کشور سفر می نمایند، از خونگرم بودن آن ها و فرهنگ مردم ترکیه، کمی متعجب می شوند. با ما همراه شوید تا نکات جالبی درباره آداب و رسوم مردم این کشور بخوانیم: عبارت Hos Geldiniz ! را در ترکیه خصوصا در رستوران هایاین کشور زیاد می شنوید که به معنای خوش آمدید است و شما باید در جواب بگویید، Hos bulduk که یعنی احساس خوشامد گویی داریم است.

فرهنگ مردم ترکیه ، آداب و روسوم جالب آن ها

فقط مردان!

اگر شما یک خانم هستید، باید از رفتن به چایخانه های ترکی پرهیز کنید. در آداب و رسوم ترکیه، خانم ها هیچ گاه به چایخانه ها نمی روند، این موضوع هم از حیث فرهنگی و هم از حیث سنت و آداب و رسوم کار شایسته ای نیست. شما به جای آن می توانید به کافه ها و یا باغ های سرو چای که در آن خانوداه ها حضور دارند، بروید. اگر شک داشتید که آیا آن جا مکان مناسبی برای شماست یا نه، کافیست به این نکته توجه کنید که چه مدل افرادی در آن جا حضور دارند. مکان هایی با تعداد زیادی میز که روی آن ها مردان نشسته اند به این معناست که آن جا مکان مناسبی برای یک خانم نیست.

دورهمی های اجتماعی!

مردم ترکیه مردمی خونگرم هستند و ممکن است شما را به عروسی و یا مهمانی هایی که برگزار می نمایند، دعوت نمایند، با این که ممکن است شما فقط چند روز آن ها را بشناسید و اعتقاد دارند که باید شاد زندگی کرد و در این کشور، کلمه غریبه معنایی ندارد. در واقع تنها چیزی که مردم آن جا می خواهند این است که شما احساس غریبی نکنید و از مکانی که در آن حضور دارید، لذت ببرید و شاد باشید. در واقع این یکی از برترین آداب و رسوم ترکیه است. در مقابل شما هم می توانید با خریدن کادو آن ها را راضی کنید. کادوی شما می تواند شامل طلا و پیراهن و ... باشد.

به خانه شان دعوت می شوید!

مردم ترکیه بسیار علاقه مندند که به خانه خودشان مهمان دعوت نمایند حتی برای صرف یک وعده صبحانه. معمولا شما نمی توانید با کفش وارد خانه شان شوید و آن ها به شما دمپایی می دهند زیرا این احترام به پاکی خانه جزو فرهنگ مردم ترکیه است. اگر برای صرف غذا به خانه شخصیدعوت شدید، می توانید با صاحب خانه به آشپزخانه بروید و به او یاری کنید. در این گونه موارد، آقایان در اتاق نشیمن می نشینند و راجع به مسائل مختلف با یکدیگر صحبت می نمایند.

چانه زنی!

ترک ها معمولا اهل چانه زدن هستند و درحقیقت به عنوان یکی از فرهنگ مردم ترکیه شناخته می گردد و آن ها حتی در مغازه های کوچک و بزرگ به چانه زدن می پردازند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2345

به "فرهنگ مردم ترکیه ، آداب و روسوم جالب آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ مردم ترکیه ، آداب و روسوم جالب آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید