مدیر عامل فرابورس اظهار داشت: آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی

به گزارش تور بالی اندونزی، تهران (پانا) - مدیرعامل فرابورس ایران پیشنهاد می گردد بازار بین بانکی⁩ روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه اندازی ⁧بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می نماید.

مدیر عامل فرابورس اظهار داشت: آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی

به گزارش ایرنا، امیر هامونی درباره اقدام بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس و تاثیر آن در بازار سهام در پیغام توییتری نوشت: خاطرنشان کرد: ⁧ بانک مرکزی⁩ در بازار بدهی⁧ فرابورس ایران⁩ با سیاستی ثبات ساز به خرید صکوک دولت به روش توافق بازخرید ⁩(⁧ ریپو⁩) اسلامی در مجموع بیش از 2500میلیاردتومان با متوسط ⁧نرخ⁩ بازده تا سررسید حدود 20 درصد اقدام کرد.

وی اضافه کرد: بازارسهام ⁧بورس⁩ و ⁧فرابورس⁩ هم ⁧سیگنال⁩ قوی سیاستگذار پولی را دریافت کرد و به آن واکنش نشان داد و از زمان انجام این معامله، حرکت ⁧صعودی⁩ بازار را شاهد بودیم.

هامونی گفت: در معماری بازارهای اقتصادی، ⁧بازاربدهی⁩ و ⁧بازارسهام⁩ همانند ظروف مرتبطه عمل می نمایند و ضروری است که بانک مرکزی این اقدام شایسته را ادامه دهد.

مدیر عامل فرابورس ایران گفت: پیشنهاد می گردد به منظور افزایش اثربخشی این نوع ⁧سیگنال دهی⁩ توسط سیاستگذار پولی، ⁧بازار بین بانکی⁩ روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه اندازی⁧ بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1460

به "مدیر عامل فرابورس اظهار داشت: آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل فرابورس اظهار داشت: آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید