موزه مجسمه های چوبی چین، فرمی از مایع منجمد شده

به گزارش تور بالی اندونزی، موزه مجسمه های چوبی یکی از موزه های چین است که توسط گروه معماران مَد (Mad) بر اساس فرمی مفهومی و انتزاعی از طبیعت آن منطقه طراحی شده است.

موزه مجسمه های چوبی چین، فرمی از مایع منجمد شده

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

موزه مجسمه های چوبی در شهر هاربین (Harbin) در شمال چین، که اقلیم سرد و زمستان های طولانی اش آن را به شهر یخی معروف نموده، واقع شده است.

این موزه به نمایش مجسمه های چوبی و نقاشی منظر آن منطقه با موضوع نقاشی برف و یخ اختصاص دارد و یکی از پروژه های پیروز شرکت مَد واقع در پکن است.

از سوی دیگر در زمینه برنامه ریزی کلان شهری، بنای موزه خود به عنوان تفسیری جدید از طبیعت عمل می کند.

موزه با نمایی فولادی به طول 200 متر در دل منطقه مسکونی و متراکمی جای گرفته و مانند مجسمه ای نامانوس تضاد شدیدی با معماری چینی ساختمان های اطراف دارد.

به گفته معماران، این ساختمان مهم ترین ایده های فرمی و مفهومی که شاخصه آثار این دفتر معماری است را تحقق بخشیده و بیانی مجرد از طبیعت را در محیط روزمره و معمولی این منطقه شهری نشانده است.

ایده اصلی برای پروژه مایع منجمد شده بوده که به محیط و منظر طبیعی آن منطقه اشاره دارد و می خواهد تفسیر تازه ای از طبیعت را تجسم بخشد.

ساختمان 13 هزار مترمربعی موزه، مرز میان جامد و مایع را از بین برده و چشم اندازی طبیعی از منطقه به دست می دهد.

فعل و انفعالات سورئال میان موزه و شهر، یکنواختی پوسته شهر را می شکند و محدوده ها را با یک خصوصیت فرهنگی جدید، باز زنده سازی می کند.

پوشش خارجی ساختمان، متشکل از صفحات فولادی صیقلی است که تصویری از طبیعت اطراف و نور روز ارائه می کند. این صفحات صیقلی جامد، اتلاف حرارتی را به حداقل رسانده و به نور شمال اجازه ورود می دهد. بدین ترتیب نور کافی برای سالن های داخلی فراهم می گردد.

همان فرم ارگانیک خارج بنا، در سیرکولاسیون ارتباطی نیز تکرار می گردد و بخش های مختلف موزه توسط مسیرها و پله های سیال به یکدیگر متصل می شوند.

دیوارهای قوس دار به آسمان گگردده می شوند و این سیالیت فضایی، علاوه بر اینکه از نظر بصری پرسپکتیوهای جذابی را ایجاد می کند، میان فعالیت های موزه پیوستگی ایجاد می کند.

منبع: کجارو / i-mad.com / کجارو / iran-eng.ir
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 549

به "موزه مجسمه های چوبی چین، فرمی از مایع منجمد شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مجسمه های چوبی چین، فرمی از مایع منجمد شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید