مک بوک ایر و پرو تازه با تراشه M2 شاید اواخر 2022 روانه بازار شوند

به گزارش تور بالی اندونزی، در جریان رویداد Peek Performance اپل، ما انتظار رونمایی از تراشه M2 را داشتیم، اما غول فناوری آمریکایی ما را با معرفی تراشه M1 اولترا سوپرایز کرد. اگرچه به نظر می رسد که برای معرفی از نسل تازه تراشه های اپل باید کمی بیشتر از قبل صبر کنیم، اما احتمال می رود که این شرکت در ماه های آینده از دو مک بوک با تراشه M2 رونمایی کند. بر اساس تازهترین گزارش منتشر شده از وب سایت 9to5mac، اپل مک بوک ایر و مک بوک پروی 13 اینچی تازه که مجهز به پردازنده M2 هستند را در امسال روانه بازار خواهد نمود. باید خاطر نشان کنیم که این خبر با گزارش قبلی تحلیلگر معروف اپل یعنی آقای کو که اعلام نمود این محصولات با چیپست M1 معرفی خواهد شد در تناقض است.

مک بوک ایر و پرو تازه با تراشه M2 شاید اواخر 2022 روانه بازار شوند

گفته می گردد که تراشه M2 با نام رمزی Staten طراحی مشابه تراشه A15 BIONIC اپل دارد. نسل نو تراشه های سری M اپل، مجهز به پردازنده 8 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی قوی تر 10 هسته ای خواهد بود. بعلاوه شنیده شده که چیپست M2 مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری خواهد بود. مدتی قبل اعلام شد که اپل هر 18 ماه یک بار نسل نو این تراشه ها را معرفی خواهد نمود و این یعنی در سال 2023 شاهد معرفی M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود که گویا مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری شرکت TSMC هستند. مک بوک ایر نو که قدرت خود را احتمالا از تراشه M2 می گیرد، با طراحی نو و قیمتی بالاتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مک بوک ایر نو اپل طبق آخرین شایعه های منتشر شده، احتمالا از طراحی ناچ بالای نمایشگر استفاده خواهند کرد.

این اطلاعات را همان افشاگری منتشر نموده که اولین بار به استفاده اپل از طراحی ناچ نمایشگر در مک بوک های پرو سال 2021 اشاره نمود. او بعلاوه اعلام نموده که مک بوک ایر های نو طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت و به نظر می رسد که اپل میخواهد در طراحی خود تغییراتی ایجاد کند. این گجت ها مدت هاست که از طراحی ضخیم تر قسمت پشتی و طراحی بسیار ظریف قسمت جلویی بهره می برند. این افشاگر ادعا می نماید که مک بوک ایرهای سال 2022 احتمالا طراحی ظاهری مسطحی در لبه های بالایی و پایینی خود دارند.

درباره این لپ تاپ های غول فناوری آمریکایی باید گفت که ممکن است با نمایشگر mini-LED از راه برسند که مدل های نو مک بوک پرو هم از همین فناوری بهره می برند. در رابطه با نام گذاری این لپ تاپ هم یکی از افشاگران مدعی شده که اپل پسوند ایر را کنار می گذارد و این لپ تاپ با نام مک بوک به دست کاربران می رسد. به همین دلیل، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که مک بوک ایر نو از بدنه باریک تر و سبک تری بهره می برد و از دو پورت USB 4 و پورت شارژ مگ سیف برخوردار است.

همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره شد، تراشه M2 قرار است تنها جانشین تراشه M1 اپل گردد و قرار نیست به عنوان جانشین قدرتمندتر تراشه های M1 پرو، M1 مکس یا اولترا معرفی گردد. با این حال اما این شرکت پس از معرفی تراشه M2 از دیگر تراشه های نو خود نظیر M2 پرو، M2 مکس و نسخه اولترا رونمایی خواهد نمود. انتظار داریم که تراشه M2 پرو قدرت مک مینی نو اپل را تأمین کند. علاوه بر این ها، گزارش ها نشان می دهند که پردازنده گرافیکی تراشه M2 اولترا 24 هسته دارد.

بعلاوه باید به مک بوک پروی 13 اینچی مجهز به تراشه M2 اشاره کنیم که در امسال در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این لپ تاپ نو گفته می گردد که با طراحی نسل قبلی خود معرفی خواهد شد و این یعنی شاهد نوآوری نوی در طراحی این لپ تاپ نخواهیم بود. علاوه بر این شایعه شده که مک بوک پروی 13 اینچی تنها در یک مدل با تراشه M2 در دسترس کاربران قرار می گیرد. این نشریه گزارش می دهد که اپل شاید پسوند پرو را از نام مک بوک پروی نو حذف کند. این اقدام احتمالی اپل، مک بوک پرو را به عنوان یک لپ تاپ پایین رده معرفی می نماید. باید دید در روز های آینده چه خبرهای دیگری در خصوص محصولات اپل منتشر می گردد.

منبع: 91mobiles

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2203

به "مک بوک ایر و پرو تازه با تراشه M2 شاید اواخر 2022 روانه بازار شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک ایر و پرو تازه با تراشه M2 شاید اواخر 2022 روانه بازار شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید