نقاشی های میلان کوندرا در نمایشگاهی در پاریس

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته- نمایشگاهی در حال حاضر در پاریس برپاست که با نگاهی بدیع و بی سابقه به نقاشی های میلان کوندرا فرصتی نادر و گرانبها به دوستداران نویسنده اهل چک برای کشف دوباره او و دنیا داستانی اش بخشیده است.

نقاشی های میلان کوندرا در نمایشگاهی در پاریس

هواداران میلان کوندرا حالا با دیدن نقاشی هایی از او که تا به امروز دیده نشده و توسط کوندرا و همسرش برای نمایش گذاشته شده شگفت زده خواهند شد. این نقاشی ها سرشار از حس طنز، سرگرمی و استعداد نویسنده ای هستند که حالا دهه 90 زندگی خود را پشت سر می گذارد.

مسئول نمایشگاه درباره این نمایشگاه می گوید این طور که پیداست کوندرا از دهه 70 میلادی آغاز به کشیدن نقاشی نموده؛ از همان زمانی که با همسرش وارد یک آپارتمان خالی در شهر رن فرانسه شدند. ظاهرا کوندرا می خواسته با کشیدن نقاشی و آویختن آن ها بر روی دیوار های خالی همسرش را شادمان کند.

او در ادامه می گوید بعد از اینکه پس از تقریبا 40 سال زندگی در تبعید، میلان کوندرا، نویسنده اهل چک تابعیت وطنش را باز پس گرفت در سایه این آشتی و پیوند دوباره مرکز چک در فرانسه از رئیس کتابخانه مواراوی خواست تا این نمایشگاه را ترتیب دهد. گفتنی است که کوندرا در جولای سال 2020 کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه موراوی در برنو اهدا کرد تا امکان برگزاری این نمایشگاه فراهم گردد.

مدیر نمایشگاه می گویداین نقاشی ها دو دسته هستند؛ بعضی برای روی جلد کتاب ها هستند که معروف و شناخته شده اند و بعضی هم نقاشی های رنگی هستند که بیانگر ارتباط صمیمی و داستان شخصی زوج کوندرا است.

میلان کوندرا در سال 1929 در برنو چک اسلواکی به دنیا آمد. او در سال 1975 به دلیل فعالیت های سیاسی در کشورش و اخراجش از حزب کمونیست از چک اسلواکی به فرانسه فرار کرد و از آن موقع تا به امروز در این کشور زندگی می نماید. او مهم ترین آثارش را که شامل کتاب های خنده و فراموشی، 1979، سبکی تحمل ناپذیر هستی، 1984، هنر رمان، 1986 و جاودانگی، 1990 می گردد در فرانسه به چاپ رساند.

در سال 1979 دولت وقت چکسلواکی تابعیت کوندرا را لغو کرد و آثار این نویسنده در زادگاهش ممنوع اعلام شد. کوندرا دو سال بعد پیروز شد تابعیت فرانسوی بگیرد. با این حال در سال گذشته میلادی جمهوری چک تابعیت زادگاه کوندرا را پس از 40 سال به او بازگرداند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1798

به "نقاشی های میلان کوندرا در نمایشگاهی در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های میلان کوندرا در نمایشگاهی در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید