هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در 6 استان

به گزارش تور بالی اندونزی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از ناپایداری های شدید محلی و رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و بعضی نقاط تگرگ از صبح تا اواخر وقت یکشنبه (4 تیر) در ارتفاعات در تهران، مازندران، البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان اطلاع داد.

هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در 6 استان

در اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و به ویژه در نواحی البرز مرکزی احتمال رانش و سقوط سنگ پیش بینی می گردد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در منطقه ها مسقف را توصیه می نماید.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

انتهای پیغام

منبع: گردشبان
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2404

به "هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در 6 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در 6 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید