هفته پایانی لیگ برتر انگلیس؛ کدام تیم ها مسافر رقابت های اروپایی می شوند؟

به گزارش تور بالی اندونزی، فصل 2021-2020 رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) با برگزاری مسابقات هفته سی و هشتم به سرانجام می رسد.

هفته پایانی لیگ برتر انگلیس؛ کدام تیم ها مسافر رقابت های اروپایی می شوند؟

به گزارش ، در چارچوب هفته سی و هشتم و پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز یکشنبه از ساعت 19 و 30 دقیقه 10 ملاقات به طور همزمان برگزار می گردد.

پیش از این تکلیف قهرمان و سه تیم سقوط نماینده فصل 2021-2020 تعیین شده است. منچسترسیتی با اقتدار کامل فاتح این دوره از رقابت ها شده است و تیم های فولام، وست برومویچ و شفیلد یونایتد از هفته ها قبل به لیگ دسته پایین تر یا همان چمپیونشیپ سقوط نموده اند.

از سوی دیگر نایب قهرمانی منچستریونایتد هم قطعی شده و این تیم به همراه منچسترسیتی جواز حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.

حالا امشب در هفته آخر تکلیف 2 سهمیه به جای مانده انگلیس در لیگ قهرمانان، رقابت های لیگ اروپا و همینطور کنفرانس اروپا تعیین خواهد شد.

به عبارت دیگر بازی های تعدادی از تیم ها در هفته آخر لیگ برتر انگلیس تشریفاتی محسوب می شوند، اما برای 6 تیم سوم تا نهم جدول از اهمیت خاصی برخوردار است و مسافران رقابت های مختلف اروپایی تعیین خواهند شد.

ملاقات های مهم هفته آخر عبارت اند از؛

لسترسیتی- تاتنهام

وستهام - ساوتهمپتون

آرسنال - برایتون

استون ویلا - چلسی

منچسترسیتی - اورتون

لیورپول - کریستال پالاس

لسترسیتی - تاتنهام

این ملاقات برای هر 2 تیم مهم است و قطعا هر 2 با هدف پیروزی گام به این مسابقه در استادیوم کینگ پاور خواهند گذاشت. لستر با 66 امتیاز از 37 بازی در رتبه پنجم ایستاده و تاتنهام با 59 امتیاز رتبه هفتم را در اختیار دارد.

لسترسیتی که تا هفته های گذشته بین رتبه های سوم و چهارم در رفت و آمد بود و جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان را در چنگ خود داشت. لستری ها با باخت بد موقع هفته قبل برابر چلسی و پیروزی لیورپول برابر برنلی، به علت تفاضل گل کمتر نسبت به لیورپول به رده پنجم سقوط کردند.

لستر حالا برای اینکه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد باید ابتدا از سد تاتنهام بگذرد و سپس چشم انتظار نتیجه لیورپول بماند و امیدوار باشد که قرمز ها برابر کریستال پالاس امتیاز از دست بدهند.

البته با توجه به جدول رده بندی و قهرمانی لسترسیتی در جام حذفی حضور این تیم در رقابت های لیگ اروپا قطعی شده است.

در طرف دیگر میدان تاتنهام هم برای آنکه بتواند در لیگ اروپا حضور داشته باشد باید برابر لسترسیتی به پیروزی برسد و امیدوار باشد که وستهام در ملاقات برابر ساوتهمپتون شکست بخورد.

وستهام - ساوتهمپتون

وستهام با 62 امتیاز در رتبه ششم و ساوتهمپتون با 43 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارند.

این ملاقات برای ساوتهمپتون ملاقاتی تشریفاتی است و در برترین حالت فقط می تواند صندلی این تیم را 2 رتبه بهبود ببخشد، اما برای وستهام بسیار حائز اهمیت است. این تیم که با راهنمایی دیوید مویس پدیده این فصل از رقابت های لیگ جزیره بود در صورت پیروزی در این ملاقات و یا حتی با کسب نتیجه مساوی می تواند صندلی ششمی خود را تثبیت کند و راهی رقابت های لیگ اروپا گردد.

آرسنال - برایتون

آرسنال که برخلاف فصل گذشته در این فصل دستش از جام خالی ماند حالا با 58 امتیاز در رتبه نهم جدول ایستاده و برایتون با 41 امتیاز در رتبه شانزدهم واقع شده است.

توپچی ها برای آنکه بتوانند جواز حضور در رقابت های اروپایی را کسب نمایند باید در این ملاقات پیروز شوند و چشم به نتایج ملاقات های تاتنهام و اورتون داشته باشند.

آرسنال با قرار گرفتن در رتبه هشتم می تواند راهی لیگ تازه تاسیس کنفرانس اروپا گردد. این لیگ از فصل آینده برای اولین بار با حضور 184 تیم اروپایی شروع خواهد شد و همه کشور های عضو یوفا در آن شرکت خواهند داشت.

برایتون هم در صورت پیروزی در این ملاقات و در برترین حالت می تواند به رتبه دوازدهم صعود کند.

استون ویلا - چلسی

استون ویلا با 52 امتیاز در رتبه یازدهم و چلسی با 67 امتیاز از 37 بازی در رتبه سوم جدول واقع شده است.

برای تیم میزبان یعنی استون ویلا این بازی ملاقاتی تشریفاتی خواهد بود. این تیم حتی در صورت پیروزی برابر شاگردان توماس توخل در رتبه یازدهم باقی خواهد ماند، اما برای چلسی شاید مهمترین ملاقات فصل باشد.

آبی های لندن برای آن که بتوانند حضور خود را در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان قطعی نمایند، باید در این بازی پیروز شوند. البته آن ها با نتیجه مساوی هم در صورت اینکه تیم های چهارم پنجم جدول برابر حریفانشان امتیاز از دست بدهند، می توانند در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند.

منچسترسیتی - اورتون

منچسترسیتی با 83 امتیاز از 37 بازی در صدر جدول واقع شده است و اورتون با 59 امتیاز در رتبه هشتم واقع شده است.

شکست من سیتی در این ملاقات باعث تغییر صندلی این تیم نخواهد شد، اما اورتون در صورت پیروزی در این بازی و به شرط اینکه تاتنهام امتیاز از دست بدهد به رتبه هفتم صعود خواهد نمود و می تواند جواز حضور در رقابت های لیگ اروپا را به دست آورد.

لیورپول - کریستال پالاس

لیورپول که تا هفته های قبل از جمع 4 تیم برتر فاصله گرفته بود هفته گذشته پیروز شد با پیروزی 3 بر صفر برابر تیم برنلی با 66 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به لسترسیتی به رده چهارم صعود کند و حالا سرنوشتش برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا در دست خودش است.

کریستال پالاس از 37 بازی 44 امتیاز کسب نموده و در رتبه 13 واقع شده است و در صورت پیروزی در این ملاقات فقط می تواند یک رتبه در جدول بالا تر بیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1913

به "هفته پایانی لیگ برتر انگلیس؛ کدام تیم ها مسافر رقابت های اروپایی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته پایانی لیگ برتر انگلیس؛ کدام تیم ها مسافر رقابت های اروپایی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید