هنوز هیچ یک از شرکت های استارت آپ به بازار سرمایه وارد نشده اند

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اتاق بازرگانی تهران، فرزین فردیس از آمادگی پنج استارت آپ عظیم کشور برای ورود به بورس اطلاع داد و گفت: اگرچه درخواست نموده بودیم که متولیان بازار سرمایه فرآیند پذیرش این شرکت ها را تسریع نمایند اما با وجود سپری شدن حدود دو ماه از طرح این درخواست، هیچیک از این شرکت ها نتوانسته اند، وارد بازار سرمایه شوند.

هنوز هیچ یک از شرکت های استارت آپ به بازار سرمایه وارد نشده اند

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در خصوص پیشرفت فرآیند ورود این شرکت ها به بازار سرمایه، اضافه کرد: برای ورود این 5 شرکت نوآور استارت آپی به بازار سرمایه با دو بعد مساله روبرو بوده ایم؛ یک بعد مسائل اقتصادی و فنی که برطرف آنها با مجموعه وزارت اقتصاد به خوبی پیش رفته است؛ به طوری که با دستور وزیر امور اقتصاد و دارایی، سازمان های بورس، فرابورس و سازمان حسابرسی در این امر همکاری کردند و مسائل اقتصادی و فنی تقریباً حل شده است؛ مسائلی نظیر شناسایی دارایی های نامشهود و ارزشگذاری آنها، اختلافاتی که در تفسیر صورت های اقتصادی وجود داشت و نگرانی هایی که می توانست در کمیته پذیرش مطرح گردد، حل شده است.

وی گفت: آنچه اکنون پروژه ورود این شرکت های استارت آپی به بورس را با کُندی روبرو نموده، طرح بعضی دغدغه ها و نگرانی ها از سوی نهادهای حاکمیتی و امنیتی است که البته این نگرانی ها نیز به جا و درست است و ما کوشش می کنیم با ارائه راه چاره های عملیاتی و منطقی، این نگرانی ها را که شامل مواردی چون انحصار و امنیت اطلاعاتی که در اختیار این شرکت هاست، مرتفع کنیم.

فرزین اضافه کرد: قابل پیش بینی نبود که این نگرانی ها و دغدغه های امنیتی به وجود بیاید که البته با توجه به ماهیت نوین شرکت ها، این مسائل برای نخستین بار است که در کشور مطرح می گردد. به هر روی ماهیت این شرکت ها با شرکت هایی که اکنون در بازار سرمایه حضور دارند، متفاوت است و اغلب آنها بر بستر پلتفرم فعالیت می نمایند که در اقتصاد ما جدید است. با وجود این، انتظار داشتیم که این فرآیند سریع تر پیش برود، اما این فرایند با کندی روبرو شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه التهابات اخیر بازار سرمایه نیز موجب نگرانی شرکت های استارت آپی داوطلب ورود به این بازار شده است، ادامه داد: آنها این دغدغه را دارند که شاید اکنون زمان مناسبی برای پذیرش در بورس نباشد و باید چند ماهی از این اقدام پرهیز کرد تا التهابات بازار سرمایه فروکش کند. به هر حال ممکن است این هیجانات روی ارزش گذاری شرکت ها اثر داشته باشد. البته مدیران این شرکت ها به گزینه های دیگری برای تأمین اقتصادی، همزمان با بازار سرمایه نیز می اندیشند؛ به طوری که تعدادی از آنها با سرمایه گذاران دیگری مذاکراتی داشته اند تا بتوانند بخشی از احتیاجشان را به تأمین اقتصادی مرتفع نمایند.

وی ادامه داد: البته احتیاج به تأمین سرمایه برای توسعه شرکت، نمی تواند صرفاً به وسیله سرمایه گذاران حقیقی مرتفع گردد. در واقع اگر می خواهیم شاهد رشد و توسعه برنامه ریزی شده این شرکت های استارت آپی باشیم، احتیاج به بازار سرمایه و احتیاج به اینکه منابع بیشتری جذب این شرکت ها گردد احساس می گردد. امیدواریم که بتوانیم مسائل را حل نموده و این مجموعه شرکت ها را وارد بورس کنیم. البته حل این مساله در شرایطی رقم می خورد که طرف های ذینفع به خوبی آن را درک نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1373

به "هنوز هیچ یک از شرکت های استارت آپ به بازار سرمایه وارد نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز هیچ یک از شرکت های استارت آپ به بازار سرمایه وارد نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید