وحشت بن سلمان از توطئه های داخلی

به گزارش تور بالی اندونزی، یک پژوهشکده مطالعاتی در آمریکا در گزارشی گفت که ولیعهد عربستان نسبت به توطئه چینی ها علیه خود در خاندان حاکم این کشور بسیار نگران است و بیم دارد.

وحشت بن سلمان از توطئه های داخلی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک در گزارشی اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان حاکم فعلی این کشور به شمار می رود اما همواره نگران است.

در این گزارش آمده است: بن سلمان همواره از توطئه های احتمالی علیه خود که مانع به دست دریافت قدرت به صورت رسمی شود بیم دارد. اخیرا گزارش هایی در خصوص برکناری فهد بن ترکی بن عبدالعزیز فرمانده نیروهای مشترک عربستان منتشر شده و بعید نیست که این اقدامات در راستای رقابت بر سر به دست دریافت قدرت در این کشور اجرا شده باشد.

بر اساس این گزارش، متهم کردن این فرمانده سعودی به فساد مالی شایعاتی را در خصوص اینکه عامل اصلی این برکناری چیز دیگری بوده، مطرح کرده است چرا که برکناری مسئولان برجسته سعودی از پست های دولتی امری نادر است.

در این گزارش با اشاره به اینکه فهد بن ترکی یکی از فرماندهان ارشد عربستان در تجاوز به یمن به شمار می رود نوشته شده است: جنگ یمن برای عربستان بسیار پر هزینه بوده به طوریکه هر ماه یک میلیارد دلار برای ریاض هزینه داشته است. این در حالیست که نیروهای حوثی هنوز بخش های مهم یمن را به دست دارند و نفوذ ایران در یمن در حال افزایش است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: ارتش عربستان سعودی بی کفایتی خود را در جنگ یمن نشان داده به طوریکه حملات موشکی غیر دقیق علیه اهداف یمنی، باعث کشته شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان در این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1340

به "وحشت بن سلمان از توطئه های داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت بن سلمان از توطئه های داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید