وزنه برداری امید اول لرستانی ها برای کسب نخستین مدال المپیک، توکیو بدون توقف

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/لرستان بشر برای حفاظت خود در غارها، ناگزیر به جابجایی سنگ های بزرگ برای قرار دادن در مقابل ورودی آنها بوده است. مصری ها برای ساختن مجسمه های عظیم فراعنه و اهرام ثلاثه، مردان قوی آن روز را در کنار نیل گرد آوردند و آنان را به ساختن مجسمه های سنگی وا داشتند.

وزنه برداری امید اول لرستانی ها برای کسب نخستین مدال المپیک، توکیو بدون توقف

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

کاوش های باستان شناسی نشان می دهد وزنه برداری و وزنه پرانی در یونان باستان تمرین می شده و این ورزش از نخستین دوره المپیک به سال 1896 جزو رشته های المپیکی بوده است.

فدراسیون وزنه برداری ایران با کوشش های عبدالله نادری در سال 1318 تأسیس شد و فعالیت های این رشته شکل رسمی به خود گرفت و همیشه در میادین مختلف ایرانی ها درخشیده اند.

با اینکه وزنه برداری در دهه های 20 و 30 وارد لرستان شده اما سال 1340 به طور رسمی توسط براداران خَلفی فعالیت های این رشته در استان ما شروع شد و سید محمد خلفی نخستین ملی پوش لرستانی بود.

لرستان سابقه درخشانی در وزنه برداری دارد و پولادمردان این دیار در رقابت های دنیای، آسیایی و تورنمنت های بین المللی افتخاراتی کسب نموده اند اما در کسب مدال المپیک ناکام بوده ایم و رضا بیرانوند که سابقه قهرمانی دنیا را در رده های سنی مختلف داشته، شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک توکیو و مدال دارد.

در یکی دو سال اخیر که فعالیت های وزنه برداری بانوان در ایران به طور رسمی شروع شده، لرستانی ها حرف اول را در رقابت های قهرمانی کشور زده اند و بانوان این دیار با رکوردهای خوب در رده های سنی مختلف شماره یک بوده اند.

سیده الهام حسینی، کاپیتان لرستانی تیم ملی وزنه برداری بانوان در هفته های گذشته به عنوان نخستین بانوی ایرانی در جام نعم سلیمان اوغلو که گزینشی المپیک 2020 نیز بود مدال گرفت و در دسته 76 کیلوگرم سوم شد و تاریخ سازی کرد. او می گوید: با اینکه کسب سهیمه المپیک توکیو سخت است اما تمام کوششش را بکار می گیرد تا نخستین بانوی وزنه بردار ایرانی در المپیک باشد.

هم اکنون در 5 شهرستان خرم آباد، بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز وزنه برداری فعال است و با توجه به اینکه لرستان قطب این رشته در بخش بانوان و آقایان به حساب می آید اما امکانات معمولی است.

با توجه به شرایط می توان خوشبین بود که نخستین مدال لرستان در تاریخ المپیک توسط وزنه برداران کسب گردد و امید می رود شرایط برای دو نفری که این شانس را در توکیو دارند به بهترین شکل ممکن فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 712

به "وزنه برداری امید اول لرستانی ها برای کسب نخستین مدال المپیک، توکیو بدون توقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزنه برداری امید اول لرستانی ها برای کسب نخستین مدال المپیک، توکیو بدون توقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید