ویپ کردن و کرونا: افزایش 7 برابری کرونا در بین مصرف کنندگان سیگارهای الکتریکی

به گزارش تور بالی اندونزی، طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد جوانی که از سیگارهای الکتریکی استفاده می نمایند، با ریسک بالا ابتلا به عفونت کووید 19 روبرو هستند.

ویپ کردن و کرونا: افزایش 7 برابری کرونا در بین مصرف کنندگان سیگارهای الکتریکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه استنفورد کالیفرنیا دریافتند جوانان و نوجوانانی که سیگار الکتریکی مصرف می نمایند 5 برابر با ریسک بالاتر ابتلاء به کووید 19 روبرو هستند. در افرادی که به طور مرتب هم سیگار و هم سیگار الکتریکی استعمال می نمایند، ریسک ابتلاء به این بیماری 7 برابر افزایش می یابد.

بونی هالپرن فاشر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این اعداد بسیار بالا هستند. مردم باید بدانند که سیگار الکتریکی اصلاً ایمن نیستند و آسیب های جدی و چشمگیری در رابطه با این محصولات وجود دارد.

ارتباط قوی بین سیگار الکتریکی و ابتلا به افسردگی

وی در ادامه می افزاید: سیگارهای الکتریکی می توانند بر ریه ها و سیستم ایمنی تأثیر گذارند. از آنجائی که کروناویروس، عامل بیماری کووید 19، به وسیله ریه ها تأثیر می گذارد، سیگارهای الکتریکی جهت را برای ابتلاء به بیماری تسهیل می نمایند.

احتمال دیگر این است که نوجوانان معمولاً به طورمشترک از سیگارهای الکتریکی استفاده می نمایند و اگر یک نفر آلوده به ویروس باشد به دیگری هم سرایت می نماید.

محققان بر اهمیت ترغیب افراد جوان به توقف استعمال سیگار یا سیگار الکتریکی تاکید دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1309

به "ویپ کردن و کرونا: افزایش 7 برابری کرونا در بین مصرف کنندگان سیگارهای الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویپ کردن و کرونا: افزایش 7 برابری کرونا در بین مصرف کنندگان سیگارهای الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید