پاسخگویی به احتیاج های ملی و منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت های تحقیقاتی و علمی دانشگاه آزاد بوشهر

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس دانشگاه آزاد بوشهر گفت: مراکز تحقیقاتی، هسته های علمی و فناورانه و مراکز رشد این دانشگاه، بستر های آماده به کاری هستند که توانایی پاسخگویی به بسیاری از احتیاج های ملی و منطقه ای را دارا هستند.

پاسخگویی به احتیاج های ملی و منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت های تحقیقاتی و علمی دانشگاه آزاد بوشهر

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد بوشهر در جلسه شورای هماهنگی مرکز تحقیقات انرژی های نو این واحد دانشگاهی گفت: هنوز در ابتدای جهت تحولات علمی قرار داریم. مراکز تحقیقاتی، هسته های علمی و فناورانه، مراکز رشد و بستر های آماده به کاری که در دانشگاه ایجاد شده توانایی پاسخگویی به بسیاری از احتیاج های ملی و منطقه ای و نیز حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان با هر قلمروی تخصصی را دار هستند.

عبداللهی با تأکید بر فعال سازی ظرفیت ها و آماده سازی زیرساخت ها اضافه نمود: مهم ترین زیرساخت های هر جامعه ای، زیرساخت های علمی، پژوهشی و آموزشی هستند. مسائل باید به صورت ساختاری شناسایی و برطرف گردد. باید جدی تر، عمیق تر و نهادینه تر به مسائل نگاه و با چالش ها برخورد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد بوشهر گفت: تا زمانی که ذهن ها تغییر نکند، تحولی ایجاد نمی گردد، لازمه تحول، تغییر افکار است. اگر تحول در اندیشه ایجاد گردد، زبان، کلام، رفتار و اعمال نیز متحول خواهد شد. اگر به دنبال کارآمدی، برندسازی و سرآمدبودن هستیم باید به کار های عملی، آزمایشگاهی و مهارت افزایی توجه کرد.

وی عنوان نمود: شأن مراکز تحقیقاتی، فعال سازی ظرفیت های درآمدی است و شأن دیگر این مراکز، زمینه سازی توانمند شدن اعضای هیئت علمی و دانشجویان است. آمادگی فکری، ذهنی و عملیاتی، لازمه فعالیت در این بستر بوده و همان گونه که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال بیان فرمودند، در این جهت احتیاجمند مانع زدایی و پشتیبانی هستیم.

عبداللهی درباره ایجاد کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر یادآور شد: این اعتماد پیغام مشخصی دارد و آن وجود ظرفیت و توانایی انجام امور در استان است. با مشارکت و درگیرکردن دانشجویان در طرح ها و برنامه های کوتاه و بلندمدت درون و برون دانشگاهی اهدافی مانند بالابردن توان عملیاتی، استفاده از ایده های نسل جوان در پروژه ها و مهارت افزایی تحقق خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1784

به "پاسخگویی به احتیاج های ملی و منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت های تحقیقاتی و علمی دانشگاه آزاد بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخگویی به احتیاج های ملی و منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت های تحقیقاتی و علمی دانشگاه آزاد بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید