پلتفرم رهایش دارو با کمک نانوذرات توسعه می یابد

به گزارش تور بالی اندونزی، یکی از شرکت های فعال در حوزه نانوزیست فناوری پیروز به جذب سرمایه برای توسعه پلتفرمی شده که با استفاده از آن می توان عوامل دارویی را به بافت های مورد نظر به ویژه در بخش سیستم عصبی وارد کرد.

پلتفرم رهایش دارو با کمک نانوذرات توسعه می یابد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت جین ادیت (GenEdit)، یکی از شرکت زیست فناوری با مأموریت توسعه درمانی از طریق روش های هدفمند تحویل با کمک دارو های ژنتیک، 26 میلیون دلار حمایت مالی از سوی چند سرمایه گذار دریافت کرد.

سرمایه گذاران نو این شرکت، Eli Lilly، KTB Network، Ltd. Company K Partners، Korea Investment Partners، DAYLI Partners، KB Investment، IMM Investment و TIMEFOLIO Asset Management، هستند که به جمع سرمایه گذاران موجود یعنی DCVC Bio، SK Holdings، Bow Capital و Sequoia Capital پیوستند.

این بودجه از توسعه پلتفرم NanoGalaxy جین ادیت حمایت می کند، پلتفرمی که در آن نانوذرات پلیمری غیرویروسی و غیرلیپیدی تولید شده و از آن برای توسعه بالینی نامزد های درمانی که بیماری های سیستم عصبی را هدف قرار می دهند، استفاده می کند.

علاوه بر این، داده های درون تنی نو شرکت جین ادیت نشان می دهد که پس از تجویز داخل وریدی یا داخل نخاعی نانوذرات پلیمری، رهایش انتخابی درون بافتی اتفاق می افتد. این انتخاب پذیری از طریق بهینه سازی ساختار پلیمر با استفاده از پلتفرم NanoGalaxy به دست آمده است.

کانوو لی، مدیرعامل و بنیان گذار جین ادیت، می گوید: با استفاده از این بودجه، ما در حال بررسی فرصت های موجود در پلتفرم NanoGalaxy برای درمان بیماری های جدی فاقد گزینه های موثر درمانی هستیم.

پلتفرم NanoGalaxy شامل هزاران پلیمر مجزا از نظر شیمیایی است که هر یک دارای خواص منحصر به فردی هستند و آن ها را برای هدف قرار دادن بافت ها و انواع مختلف سلول ها و حمل بار های مختلف دارو های ژنتیکی مناسب می کند. نانوذرات پلیمری جین ادیت بسته به نیاز به افزودن، حذف، ویرایش یا خاموش کردن ژن برای اثر درمانی، می توانند DNA، RNA یا ریبونوکلئوپروتئین CRISPR را تحویل دهند.

اندرو آدامز از شرکت جین ادیت گفت: با پلتفرم NanoGalaxy، تیم جین ادیت پیروز به رهایش موثر دارو به سلول های سیستم عصبی مرکزی شده است. این فناوری یک پلتفرم قابل تنظیم برای هدف قرار دادن دارو های ژنتیکی در انواع مختلف بافت است. حل مشکل رهایش دارو چیزی است که دارو های ژنتیکی را به عنوان یک روش درمانی ضروری برای طیف وسیعی از بیماری ها وارد بازار می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1981

به "پلتفرم رهایش دارو با کمک نانوذرات توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلتفرم رهایش دارو با کمک نانوذرات توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید