پیوستن ژئوپارک ارس به شبکه جهانی گردشگری منطقه را متحول می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، پیوستن ژئوپارک ارس به شبکه جهانی گردشگری منطقه را متحول می نماید.

پیوستن ژئوپارک ارس به شبکه جهانی گردشگری منطقه را متحول می نماید

علی اصغر شالبافیان در جشن بین المللی ثبت جهانی ژئوپارک ارس اضافه نمود: مراحل ثبت این ژئوپارک 10 سال طول کشیده که با ثبت آن کار تازه آغاز شده و فرآیندی برای بهره مندی بهتر از ظرفیتهای منطقه آغاز شده است.

وی به مسائل گردشگری داخلی نیز اشاره نمود و گفت: در این حوزه 2 اشکال اساسی داریم یکی توزیع زمانی سفرها و دیگری عدم شناخت گردشگران داخلی از منطقه ها گردشگری است.

شالبافیان اضافه نمود: برای برطرف مشکل اول تعطیلی 2 روزه آخر هفته ها مطرح شده که در بهبود سفرهای کوتاه مدت موثر خواهد بود.

وی بیان نمود: معرفی ظرفیت ها و منطقه ها گردشگری نیز می تواند به برطرف مشکل دوم در این زمینه یاری کند.

شالبافیان اعلام نمود: در زمینه گردشگری خارجی نیز که در محورهای زیارتی و مرکزی کشور محدود شده است باید اقداماتی صورت گیرد تا دیگر نقاط کشور نیز برای این قشر مجذوب کننده گردد.

وی بیان نمود: عدم معرفی ظرفیتهای گردشگری آذربایجان شرقی سهم این استان را در گردشگری خارجی محدود نموده است .

معاون وزیر گردشگری به مصوبه دولت در خصوص هزینه هایی که فعالان مالی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری و دیگر حوزه ها انجام می دهند، اشاره نمود و گفت: این هزینه ها مالیات محسوب خواهد شد.

شالبافیان بعلاوه به رویکرد دولت در حوزه گردشگری اشاره نمود و گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه ای به این حوزه داشته است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ارس برای حضور سرمایه گذاران خارجی آماده است.

معصومه پاشایی اعلام نمود: اتفاقات خوبی در منطقه آزاد ارس روی داده و این منطقه به یکی از منطقه ها آماده برای حضور و سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است.

وی بیان نمود: توسعه در این منطقه چند وجهی بوده و تنها به یک محور توجه نشده است، زیرا که توسعه تک وجهی ضررهای بسیاری دارد که مهمترین آن آسیب محیط زیست خواهد بود.

پاشایی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس را مردم آن ساخته اند، گفت: باید برای آنچه که در این منطقه شده و بدست آمده وقت بگذاریم و به کوشش برای ارتقای بیشتر منطقه کوشش کنیم.

وی به ثبت ژئوپارک ارس اشاره نمود و گفت: یک زمین برای زندگی داریم و هر کدام سهمی از آن داریم. از این رو باید برای حفظ آن کوشش کنیم و نسبت به طبیعت بی رحم نباشیم.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس هم با بیان اینکه سبد توسعه مالی این منطقه متنوع است، اضافه نمود: این تفاوت مهم منطقه با سایر منطقه ها است.

مجید کیانی اظهار کرد: در حوزه صنعت و کشاورزی اتفاقات خوبی در منطقه افتاده و این منطقه به قطب گلخانه کشور تبدیل شده است و محصولات صنعتی کشاورزی آن به 17 کشور جهان صادر می گردد.

وی تاکید نمود: با برطرف بعضی موانع، شاهد توسعه بیشتر منطقه خواهیم بود.

کیانی اعلام نمود: منطقه آزاد ارس به عنوان مهمترین مقصد گردشگری در شمال غرب کشور ثبت شده و در تعطیلات نوروز گذشته نیز این موضوع از سوی وزارت گردشگری تایید شد.

وی اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه راه بهداشت ارتباطات و دیگر حوزه ها اجرا شده که با تکمیل آنها چهره منطقه متحول خواهد شد.

کیانی با تاکید بر تکمیل زیرساختها و تکمیل زنجیره خدمات و معرفی بهتر منطقه اضافه نمود: در ژئوپارک ارس هر سه مورد را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم گردشگری و اقتصاد منطقه را ارتقا دهیم.

جشن ثبت جهانی ژئو پارک ارس با حضور معاون میراث فرهنگی کشورمان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد کشور و سفرای 13 کشور خارجی در منطقه آزاد ارس برگزار گردید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2403

به "پیوستن ژئوپارک ارس به شبکه جهانی گردشگری منطقه را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوستن ژئوپارک ارس به شبکه جهانی گردشگری منطقه را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید