پیچیده تر شدن تصمیم گیری در اوپک با عضویت دوباره اندونزی

به گزارش تور بالی اندونزی، درحالی که انتظار می رود اندونزی دوباره به سازمان کشورهای صادرکننده نفت بازگردد کارشناسان معتقدند این مسئله فرآیند تصمیم گیری درون اوپک برای حمایت از قیمت ها را پیچیده تر خواهد نمود.

پیچیده تر شدن تصمیم گیری در اوپک با عضویت دوباره اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، استقبال اوپک از بازگشت اندونزی به عضویت این سازمان در نشست ماه دسامبر، تصمیم گیری در درون اوپک در خصوص تغییر یا عدم تغییر سقف فراوری سازمان را پیچیده خواهد ساخت.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پس از خودداری از کاهش فراوری در سال گذشته، هم اکنون بیشتر از سقف 30 میلیون بشکه ای معین شده نفت فراوری می نماید، زیرا فراوری نفت عربستان و عراق به نزدیکی بالاترین رکورد خود رسیده و بعضی اعضای دیگر نیز فراوری خود را افزایش داده اند.

بازگشت اندونزی به اوپک تعداد اعضای این سازمان را به 13 کشور افزایش خواهد داد و مجموع فراوری آن را حدود 900 هزار بشکه در روز بالا خواهد برد. این مسئله فراوری اوپک را به حدود 32.50 میلیون بشکه در روز خواهد رساند و به عقیده بعضی تحلیلگران از نظر تئوریک درخواست هایی برای افزایش سقف فراوری سازمان مطرح خواهد شد.

اما با توجه به اینکه افزایش سقف فراوری در گذشته موجب کاهش قیمت شده و مجددا می تواند موضوع پر حرف و حدیث معین سهمیه های فردی برای کشورها را مطرح سازد، مسئله ای بحث برانگیز برای اوپک محسوب می شود.

یک کارشناس مسائل اوپک که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: من نگران این مسئله هستم که اگر سقف فراوری اوپک تغییر کند، زمینه برای مطرح شدن بحث سهمیه ها فراهم شود... افزایش سقف فراوری همچنین زمینه برای بسیاری موضوعات دیگر را فراهم می سازد.

اندونزی، چهارمین فراوری کننده کوچک عضو اوپک خواهد بود. این کشور جنوب شرق آسیا در ماه اوت 910 هزار بشکه نفت فراوری کرد و بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی 12 عضو فعلی اوپک روزانه 31.57 میلیون بشکه فراوری دارند.

بعضی هیئت های نمایندگی کشورها در نزد اوپک می گویند، این اعداد و ارقام موجب می شود سقف 30 میلیون بشکه ای بیش از گذشته غیرقابل تحقق به نظر برسد.

اعضای یکی از نمایندگی ها در نزد اوپک بدون افشای نام خود گفت معین سقف 30 میلیون بشکه برای 13 عضو اوپک منطقی نیست.

67

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 461

به "پیچیده تر شدن تصمیم گیری در اوپک با عضویت دوباره اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیچیده تر شدن تصمیم گیری در اوپک با عضویت دوباره اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید