بازسازی ویلا: چهار سوق بزرگ بازار تهران بعد از 40 سال بازسازی می گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، چهار سوق بزرگ بازار تهران با همکاری پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه آخن آلمان بازسازی می گردد.

بازسازی ویلا: چهار سوق بزرگ بازار تهران بعد از 40 سال بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مهناز اشرفی رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه با اعلام این خبر ادامه داد:

این طرح در قالب تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با دانشکده معماری دانشگاه آخن آلمان مبنی بر همکاری های این دو مرکز در زمینه های معماری، تاریخ معماری و مطالعات؛ مراحل سرانجامی اش را می گذراند.

او اضافه کرد:

این طرح از یک سال گذشته با برگزاری نشست های متعدد در مورد انتخاب طرح، نوع انجام کار، زمان بندی و انجام مستندسازی، فتوگرامتری، برگزاری جلسات سیاست گذاری، برداشت اطلاعات و ... شروع شده بود.

اشرفی توضیح داد:

کار اجرایی طرح بازسازی چهار سوق بزرگ بازار تهران با همکاری هیئت ایرانی و آلمانی به مدت یک ماه در حال اجرا است.

وی ادامه داد:

اعضای کارگاه بازسازی را 11 نفر شامل سه بازسازیگر ایرانی از کاشان، تبریز و تهران و 8 بازسازیگر آلمانی تشکیل می دهند.

رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به موقعیت خاص استقراری چهار سوق بزرگ تهران که در محله پر ازدحام و پر رفت و آمدی واقع شده است؛ اضافه کرد:

این طرح با توجه به تعاملاتی که با دستگاه های مختلف نظیر میراث فرهنگی تهران، شهرداری، آب و برق و ...داشته قابل اهمیت است.

او در ادامه با اشاره به اجرای طرح های باستان شناسی گسترده بین المللی در ایران بر خلاف طرح های بازسازیی بین المللی توضیح داد:

در حوزه بازسازی بافت و بناهای شهری کمتر تجربه های بین المللی داشته ایم.

به گفته رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی-تاریخی، یکی از سیاست های پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی-تاریخی برای همکاری های بین المللی تعریف طرح های مشترک با هیئت های خارجی برای آشنایی با روش های مستندسازی و فرآیند بازسازی است تا بتوان با گفتگو و اطلاعات از تجربیات آن ها استفاده کرد.

او ادامه داد:

طرح بازسازی چهار سوق بزرگ بازار تهران با وجود این که از گستردگی زیادی برخوردار نیست، ولی بنا به شرایط خاص قرارگیری آن در مرکز تهران از اهمیت زیادی برخوردار است.

اشرفی در سرانجام با اشاره به اینکه چهار سوق بزرگ تهران یک سال پیش از انقلاب اسلامی یعنی حدود 40 سال پیش بازسازی شده است، توضیح داد:

بازسازی چهار سوق بزرگ تهران با همکاری شهرداری منطقه 12 تهران، اداره میراث فرهنگی تهران و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام می گردد .

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2089

به "بازسازی ویلا: چهار سوق بزرگ بازار تهران بعد از 40 سال بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: چهار سوق بزرگ بازار تهران بعد از 40 سال بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید