چگونه با لباس گوشی خود را شارژ کنید!

به گزارش تور بالی اندونزی، استفاده از گجت هایی مانند موبایل و ساعت های هوشمند بسیار فراگیر شده است. مشکل اصلی این وسایل تمام شدن شارژ آن ها است. حال فکر کنید بتوانید با استفاده از لباسی که برتن دارید گجت هوشمند خود را شارژ کنید.

چگونه با لباس گوشی خود را شارژ کنید!

گوشی ها و ساعت های هوشمند زندگی آسانی و رویایی را برای انسان ها فراهم نموده است. به طوری که حتی نمی توانیم زندگی بدون آن ها را تصور کنیم. امروزه یکی از مسائلی که اهمیت بسیاری برای گوشی ها و ساعت های هوشمند دارد، شارژ سریع است. به همراه داشتن همیشگی شارژر و آداپتورهای سنگین از معضلات استفاده از گوشی و ساعت های هوشمند است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره پارچه ای که موبایل را شارژ می نماید بدانید.

پارچه ای با هزاران سلول خورشیدی

محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت، پارچه ای با بیش از هزار سلول خورشیدی مینیاتوری ساخته اند که قادر به شارژ ساعت هوشمند یا تلفن همراه است. تحقیقاتی که به وسیله دکتر تئودور هیوز-رایلی، دانشیار منسوجات الکترونیکی در دانشکده هنر و طراحی ناتینگهام انجام می گردد، منجر به توسعه پارچه ای با 1200 سلول فتوولتائیک شده است.

فراوری برق از لباسی که برتن دارید!

سلول های خورشیدی در کنار هم می توانند 400 میلی وات انرژی الکتریکی از خورشید را مهار نمایند که برای شارژ یک تلفن همراه یا ساعت هوشمند کافی است.

این پارچه با نام e-textile یک نمونه اولیه پیشرفته است که می تواند در یک تکه لباس مانند ژاکت گنجانده گردد یا به عنوان بخشی از لوازم جانبی مانند کوله پشتی استفاده گردد.

این پارچه مجهز به سیم کشی قوی اما بسیار انعطاف پذیر است. به گونه ای طراحی شده است که می توان آن را در ماشین لباسشویی با دمای 40 درجه سانتیگراد با لباس های دیگر شست.

سلول های خورشیدی که تنها 5 میلی متر طول و 1.5 میلی متر عرض دارند در یک رزین پلیمری ضدآب تعبیه شده اند و به وسیله پوشنده قابل لمس نیستند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب نگرانی نو برای سقوط هواپیماها ! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2297

به "چگونه با لباس گوشی خود را شارژ کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با لباس گوشی خود را شارژ کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید