چین خواهان اجتناب از افزایش تنش در شبه جزیره کره شد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: چین امروز دوشنبه از طرف های مرتبط خواست تا از هر اقدامی که موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره می گردد، خودداری نمایند.

چین خواهان اجتناب از افزایش تنش در شبه جزیره کره شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، درخواست چین برای خودداری از اقداماتی که موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره می گردد در حالی مطرح شده است که آمریکا طی هفته گذشته تحریم های بیشتری را علیه کره شمالی اعمال نموده است.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری از طرف های مرتبط خواست تا از هر اقدامی که موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره می گردد، خودداری نمایند.

تحریم های آمریکا علیه کره شمالی پس از آن اعمال شده است که حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز صورت گرفت و کاخ سفید انگشت اتهام خود را به سوی پیونگ یانگ نشانه رفت.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی نیز پیش از این ضمن محکوم کردن تحریم های جدید آمریکا تاکید نمود که ادامه سیاست خصمانه واشنگتن در قبال کره شمالی، تنها موجب تقویت عزم و اراده پیونگ یانگ برای دفاع از حاکمیت ارضی خود خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: اقدام مداوم و یکجانبه آمریکا در اعمال تحریم علیه کره شمالی ثابت می نماید که واشنگتن هنوز دست از خصومت دیرینه و دشمنی در قبال پیونگ یانگ برنداشته است.

کره شمالی هرگونه دست داشتن در حمله هکری به شرکت سونی را رد نموده است. شرکت سونی با ساخت و پخش فیلم جنجالی مصاحبه که درخصوص ترور رهبر کره شمالی است موجب بروز تنش جدیدی در روابط پیونگ یانگ و واشنگتن شده است.

خبر دیگر از کره شمالی اینکه یک سرباز این کشور که خدمت را ترک نموده به اتهام قتل 4 شهروند چینی و سرقت از منزل آنها بازداشت شده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع مطلع اعلام نمود که این اتفاق 27 دسامبر در شهر مرزی نانپینگ چین به وقوع پیوسته است. این شهر در شمال رودخانه تومن واقع شده که بخشی از مرز بین چین و کره شمالی را تشکیل می دهد.

این سرباز کره شمالی با سرقت یک تپانچه وارد خانه مردی به نام ژو شده است. وی اقدام به قتل این مرد و همسرش نموده و سپس به خانه همسایگان رفته و در این سرقت اقدام به دزدیدن 100 یوان چین و مقداری غذا نموده است.

این فرد توسط پلیس چین و نیروهای نظامی هدف نهاده شد و اکنون در حالت کما واقع شده است. پس از این حادثه مقام های چینی نظارت بر مرزهای خود با کره شمالی را افزایش داده اند.

پ1

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 640

به "چین خواهان اجتناب از افزایش تنش در شبه جزیره کره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان اجتناب از افزایش تنش در شبه جزیره کره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید