کار بیش از حد کُشنده است؟

به گزارش تور بالی اندونزی، تهران (پانا) - اگر بیش از 55 ساعت در هفته کار می کنید، باید بدانید که سلامتی شما در خطر است. بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین المللی کارگران سالانه 745،000 نفر در جهان به خاطر کار کردن با ساعت های طولانی جان خود را از دست می دهند. مطالعه ای که اخیراً در مجلهی Environment International منتشر شده است، اولین مطالعه در خصوص تاثیر کار طولانی مدت و مرگ بوده است.

کار بیش از حد کُشنده است؟

به گزارش آخرین خبر، در سال 2016 به طور تقریبی 398،000 نفر در اثر سکته و 347،000 نفر در اثر بیماری های قلبی ناشی از کار بیش از 55 ساعت در هفته جان خود را از دست داده اند. این آمار سال به سال نیز در حال بدتر شدن است. از سال 2000 تا 2016 تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در اثر کار طولانی مدت حدود 41 درصد رشد داشته است. در خصوص سکته مغزی نیز این رشد طی این سال ها حدود 19 درصد بوده است.

مردان بیش از زنان در معرض خطر مرگ ناشی از کار زیاد هستند. تقریباً 72 درصد این نوع مرگ ها به مردان اختصاص دارد. از نظر سن نیز بیشترین خطر متوجه میانسالان و افرادی است که در سنین بالا بازنشسته نشده اند. در واقع بیشترین فراوانی مربوط به افراد 45 تا 74 ساله است.

در حال حاضر 8.9 درصد از انسان ها بیش از حد کار می نمایند. تعریف کار بیش از حد کار بیش از 55 ساعت در هفته است. آسیای جنوب شرقی جایی است که مردم آنجا بیشترین ساعت های کاری را دارند و مردم اروپا کمترین آسیب را از کار طولانی مدت می بینند.

از سال 2000 تا 2016 تعداد افرادی که بیش از 55 ساعت در هفته کار می نمایند نیز افزایش چشمگیری داشته است که می تواند ناشی از مسائل مالی جهان باشد. موبایل های هوشمند و لپ تاپ ها نیز به این مشکل افزوده اند و با وجود آن ها ساعت های کاری می تواند محدود به مکان و زمان خاصی نباشد.

شیوع کووید19 نیز می تواند باعث وخیم تر شدن این شرایط گردد، زیرا ناپایداری مالی بیشتر شده و فرهنگ کاری نیز عوض شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1821

به "کار بیش از حد کُشنده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار بیش از حد کُشنده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید