کاهش مصرف انرژی با عایق های حرارتی نانویی

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، پوشش عایق حرارت حاوی ماده نانوساختار در محیط های مسکونی و صنعتی باعث کاهش اندازه مصرف انرژی و حفظ محیط زیست شده و صرفه جویی قابل توجهی در منابع ملی به همراه خواهد داشت. پوشش عایق حرارت حاوی ماده نانوساختار محصولی بومی و کاهنده هزینه ها است که به وسیله گروه پوشش های محافظ پایه آب پاوان و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فراوری شده و در صنایع مختلف کاربردی است.

کاهش مصرف انرژی با عایق های حرارتی نانویی

از جمله مزایای این محصول فناورانه می توان به پوشش روی سطوح فلزی پشت بام ها و شیروانی ها برای جلوگیری از انتقال گرما به داخل ساختمان، کاهش دمای سطوح خارجی تجهیزات صنعتی از قبیل مخازن و راکتورها و.....، کاهش مصرف سوخت و انرژی در تجهیزات با دما و انرژی حرارتی بالا بویژه پتروشیمی ها، پالایشگاه، صنایع فلزی و نظامی و کاهش جذب گرما و جلوگیری از انتقال سرما به وسیله پشت بام ها، دیوارها و شیروانی ها اشاره نمود.

این پوشش ها با مکانیسم بازتابش انرژی حرارتی و تغییر در ضریب حرارتی، افت دما و در نتیجه ذخیره انرژی خواهد داشت، زیرا آنها در سطح مولکولی و ماکروسکوپی طراحی شده اند و هوا را در بین ذرات به دام می اندازند. از آنجایی که هوا در سطح مولکولی به دام می افتد، یک نانوعایق و نانو پوشش حتی با چند اینچ ضخامت می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

در واقع استفاده از نانومواد موجب بهبود خاصیت عایق حرارتی می گردد. این پوشش های نانویی انتقال حرارت به وسیله تابش را کاهش می دهند، فراوری دود یا آلاینده شیمیایی در اثر قرارگیری تحت شعله مستقیم را ندارند و انعطاف پذیر هستند. استفاده آسان و آب گریزی دیگر ویژگی این محصول نانوفناورانه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2360

به "کاهش مصرف انرژی با عایق های حرارتی نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مصرف انرژی با عایق های حرارتی نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید