18 واحد فرآوری مواد معدنی در شاهرود سرمایه گذاری می نمایند

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران، سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان مالی شاهرود در محل نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی این شهر، بابیان اینکه ایران اسلامی دارای دستاوردهای بسیاری است اما باوجود همه این دستاوردها هنوز احساس می کنیم در بسیاری از زمینه ها عقب هستیم، تأکید کرد: امروز ما نتوانسته ایم مشکل معیشتی اقشار زیادی از جامعه را حل کنیم و هنوز کسانی در شهر و روستاهای ما هستند که شاید شب سر گرسنه بر زمین بگذارند و نتوانند حداقل های زندگی شان را نیز تأمین نمایند و در طول یک ماه حداقل نیم کیلوگرم گوشت گرم خریداری نمایند.

18 واحد فرآوری مواد معدنی در شاهرود سرمایه گذاری می نمایند

وی اضافه نمود: امروز مشکل بیکاری دامن گیر نسل جوان ما به خصوص تحصیل کردگان شده و شاید با تمام پیشرفت های اقتصادی مان توفیقی نداشته ایم که این مشکل را برطرف کنیم و دراین بین باید پرسید که چرا؟ مگر کشور محرومی هستیم و یا منابع زیرزمینی، نیروی کار، انسان های فرهیخته و فناوری در کشور وجود ندارد؟ امروز درزمینه های مختلفی مانند فناوری اقدامات و ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد و منابع اقتصادی بسیار زیادی هم در کشور وجود دارد اما مشکل کجا است؟ حوزه اقتصادی شامل بخش های مختلفی است که به هم پیوسته هستند و هر بخشی آسیبی ببیند سایر بخش ها نیز دچار مشکل می شوند پس اگر این حوزه ها باهم همگون و هماهنگ نباشند ما نمی توانیم بگوییم که اقتصاد پویا و به روزی داریم.

بازار فروش محصولات احتیاج اساسی تولید

عضو خانه ملت با طرح این پرسش که در بعضی مواقع پیش آمده که در کشور رشد قابل توجهی درزمینه های مختلفی چون صنعت، معدن، کشاورزی و ... اتفاق افتاده است اما چرا نتوانسته ایم از آن ها بهره ببریم؟، تأکید داشت: امروز انسجام مدیریتی که باید در کشور، دولت و به خصوص در گروه اقتصادی دولت وجود داشته باشد، نکته ای است که ما آن را همواره از رئیس جمهور طلب نموده ایم که خوشبختانه امروز فضا مقداری بهتر شده است به خصوص در حوزه صنعت، معدن و تجارت وزیر مناسبی داریم که در میان معاونان خود نیز جوان گرایی خوبی را صورت داده است که امیدواریم این طیف جوان بتوانند تحول خوبی ایجاد نمایند.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه یکی از کارهایی که در حوزه اقتصادی و پیشرفت در شاهرود می توانیم داشته باشیم، شناسایی ظرفیت های مزیت دار اقتصادی است که این امر کار نماینده، کشاورز، معدن کار و ... نیست و باید به دست مسئولان ذی ربط شکل گیرد، امروز باید اذعان کنیم که مشکل ما در مقوله تجارت و بازار است یعنی هر وقت تقاضا را بتوانیم مدیریت کنیم می توانیم عرضه را بهبود بخشیم لذا باید به دنبال اتصال بهره برداران بخش های مختلف شهرستان به بازارهای ملی و جهانی باشیم.

وی اضافه نمود: بسیاری از مجموعه هایی که امروز به صورت نیم تعطیل مشغول به تولید هستند، به دلیل عدم وجود بازار فروش است که نمی توانند با تمام ظرفیت شان به تولید بپردازند و لذا باید دسترسی این واحدها به بازار را فراهم کرد.

امکانات بسیار خوبی در شاهرود وجود دارد

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با ابراز اینکه ما امروز امکانات بسیار خوبی را داریم که در بهره برداری از آن ها با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: برای مثال در حوزه معدن 15 درصد از معادن استان سمنان شناسایی شده اند که از این بین نیز تنها 10 درصد از آن ها فعال هستند و این نشان می دهد نتوانسته ایم به خوبی از ظرفیت های معدنی مان بهره ببریم.

وی یادآور شد: در استان سمنان کمتر از یک و نیم درصد منابع زیرزمینی و معدنی در حال استخراج است و متاسفانه همین میزان اندک هم خام فروشی شده و در زمینه تولید آن ها هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه امروز معادن فراوان فلزی در شرق استان سمنان وجود دارد که تولید آن ها می تواند میلیاردها تومان سرمایه را برای این منطقه به ارمغان آورد، تأکید کرد: در امسال پنج تا شش واحد تولید معدنی سرب و مس در شاهرود ایجادشده که توانسته صدها شغل ایجاد کند و این امر بعد از سال ها توانسته در شاهرود تولید ثروت کند و این ثروت را در شهر نگه دارد که به دنبال آن 18 واحد تولید دیگر در حال ایجاد هستند.

وی اضافه نمود: اگر بتوانیم واحدهای تولید حوزه معدنی را با توجه به ظرفیت های عظیم شرق استان سمنان در بخش معادن فلزی فعال کنیم، می توانیم شاهد برطرف مشکل بیکاری باشیم و اگر بتوانیم به دنبال اعلام آمادگی شرکت ها و واحدهای تولید در بخش معدن، بخش کشاورزی را نیز فعال کنیم و از شرکت های تولید این بخش نیز بهره ببریم قطعاً آینده ای روشنی خواهیم داشت.

تحول اساسی در اشتغال شاهرود

عضو خانه ملت بابیان اینکه یکی از مهم ترین نکاتی که باید در بخش واحدهای تولید به آن توجه داشت مقوله تجارت و بازار آن ها است، تأکید کرد: صرف ایجاد واحدها کفایت نمی کند و باید به دنبال بازار آن ها نیز باشیم لذا ما امروز باید بتوانیم محصولاتمان را به کشورهای هدف نزدیک کنیم که این اقدام با بین المللی شدن فرودگاه شاهرود می تواند میسر گردد.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه امروز دسترسی به بازارهای جهانی یک احتیاج برای تولیدات استان سمنان است، گفت: امروز اگر بتوانیم قلل تجارت جهانی را فتح کنیم می توانیم شاهد ارتقای حوزه های دیگری چون گردشگری، تولید و ... باشیم، لذا امروز مهم ترین تقاضای ما از مسئولان این است که پس از تدوین سند توسعه معدنی شاهرود می بایست مقوله تجارت را نیز در آن لحاظ کرد یعنی باید بازار نیز در کنار تولید دیده گردد چراکه توسعه صنعتی و معدنی در کنار بازار نمی تواند پیروز باشد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در شاهرود اجرا شده که برای مثال می توان به کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی با یک هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه اشاره نمود همچنین شاهد کلنگ زنی دو طرح دیگر در فولاد و ذوب آهن بودیم که در کنار امضای 44 تفاهم نامه در حوزه صنعت، معدن و تجارت، دامداری، گردشگری، کشاورزی و ... آینده روشنی را برای شاهرود ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 195

به "18 واحد فرآوری مواد معدنی در شاهرود سرمایه گذاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 واحد فرآوری مواد معدنی در شاهرود سرمایه گذاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید