دستاورد فناورانه دانشگاه ها در پارک های علم فناوری اجرایی می شوند

به گزارش تور بالی اندونزی، دکتر محمد مهدی زاهدی در مصاحبه باخبرنگاران با بیان اینکه طرح جهش فراوری دانش بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای به تصویب رسیده است، گفت: این طرح که برای ورود به صحن در حال بارگذاری بود 20 ماده دارد که هر کدام به صورتی حمایت از شرکت های دانش بنیان و جریان فراوری بر اساس دانش را ارتقا می دهد.

دستاورد فناورانه دانشگاه ها در پارک های علم فناوری اجرایی می شوند

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: هدف اصلی طرح جهش فراوری دانش بنیان این است که از جریان دانش بنیان در حوزه مالی و فراوری در کشور حمایت کنیم که محور این اقدام شرکت های دانش بنیان هستند.

زاهدی با اشاره به یکی از مواد این طرح جهش فراوری دانش بنیان گفت: در یکی از بخش های طرح جهش فراوری دانش بنیان آمده است که اگر دانشگاهها و موسسات پژوهشی، دستاورد فناورانه ای دارند می توانند با مجوز از کسانی که این فناوری را ایجاد نموده اند، این دستاوردها را در پارک ها مستقر نمایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تا به امروز بعضی از دستاوردهای دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در حد پروژه باقی می ماند و تحقق این بند از طرح جهش فراوری به فراوری محصول تکیه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این امر باعث فراهم آمدن سمت و سویی صنعتی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان حاصل از تحقیقات دانشگاهی می گردد، گفت: این خود به تنهایی مسیری برای برطرف احتیاج کشور به واسطه علم دانش است.

زاهدی با اشاره به دیگر ماده طرح جهش فراوری دانش بنیان گفت: در قانون برطرف موانع فراوری بیان شده که ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نسبت به تشخیص نقاط آسیب پذیر مالی ناشی از تحریم ها اقدام نموده و برای برطرف چالش های آنها و حوزه های آسیب پذیر حمایت های لازم را از شرکت های دانش بنیان انجام بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2060

به "دستاورد فناورانه دانشگاه ها در پارک های علم فناوری اجرایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد فناورانه دانشگاه ها در پارک های علم فناوری اجرایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید