کتاب های درسی ارزشیابی می شوند

به گزارش تور بالی اندونزی، تهران (پانا) - چهارمین جلسه شورای اقدامات راهبردی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر در دستور کار قرار دریافت ارزشیابی کتاب های درسی از سوی این سازمان برگزار گردید.

کتاب های درسی ارزشیابی می شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این جلسه به آنالیز و استماع گزارش های دفتر برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش، دفتر برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری و دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اختصاص داشت.

در ابتدای نشست حسن ملکی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با مرور و یادآوری بعضی از اقدامات سازمان در حوزه تحول از جمله بسته های تربیت و یادگیری، پروژه بوم و بازمهندسی شبکه ملی رشد بر اقدام به موقع و طبق زمانبندی پیش بینی شده توسط مجریان تاکید نمود. وی همچنین بعضی موارد مطروحه درشورای راهبردی تحول به ریاست وزیر آمورزش و پرورش را جهت اطلاع و برنامه ریزی مدیران گفت.

آماده بودن 41 فیلم برای دروس فنی و حرفه ای و کاردانش

در ادامه افشار بهمنی مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و فراوری بستههای تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش گزارشی در مورد اقدامات اجرا شده و قابل اجرا در تامین محتوای ارزش اضافه کرده برای کتاب های فنی حرفه ای را در قالب گزارشی ارائه کرد. وی از آماده بودن 41 عنوان فیلم برای دروس فنی حرفه ای اطلاع داد و گفت: در فاز بعدی تعدادی 84 فیلم دیگر نیز به عنوان محتوای واقعیت اضافه کرده به دروس فنی حرفه ای اضافه کرده خواهد شد و به وسیله رمزینه پاسخ سریع برای هنرآموزان قابل دسترسی است.

روزآمدسازی محتواهای درسی

کوروش امیرنیا مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری گزارشی از اقدامات اجرا شده در آنالیز و بازنگری و روزآمد سازی محتواهای درسی که اخیرا انتقادهایی را نیز به همراه داشت؛ ارائه کرد. وی در این گزارش به تفکیک کتاب درسی و پایه های تحصیلی؛ موارد تغییر و اصلاحات لازم برای سال تحصیلی آینده را بیان نمود.

ارائه بازطراحی جلد کتاب های درسی

در ادامه احمدرضا امینی مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی نیز در مورد تغییرات جلد کتاب های درسی، بعضی شاخص های تصویرسازی اعم از بازتاب بیانیه گام دوم انقلاب، نام گذاری سال، محورهای استکبار ستیزی، کارآفرینی و فراوری داخلی و ... بر روی جلد کتاب های درسی را برشمرد و نمونه هایی از روزآمد سازی و یا باز طراحی جلد و پشت جلد کتاب های درسی در این جلسه به نمایش در آمد.

در انتها این نشست حسن ملکی با اعلام این نکته که باید جهت لازم برای دریافت نظرات مخاطبان و گروه های درسی فراهم گردد. اضافه کرد: شعار اصیل این سازمان باید استقبال از نقدها و نظرات در تدوین کتاب های درسی باشد. و از این رو مجرای جمع آوری آراء باید سامان دهی گردد . وی در این خصوص دستوراتی را به معاونت برنامه ریزی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ابلاغ کرد.

شفاف سازی در مالکیت معنوی و قلمرو آن در کتاب های درسی و صیانت از حقوق معنوی کتاب های درسی برای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، همچنین حرکت به سمت ارزشیابی علمی به وسیله فعال شدن شورای پژوهشی در سازمان از دیگر رویکرد های مطروحه در این جلسه بود که در مورد عملیاتی سازی، دستوراتی به معاونت های ذی ربط ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1552

به "کتاب های درسی ارزشیابی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های درسی ارزشیابی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید