یک فوتی و 5 مفقودی در سیل اردبیل

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: متاسفانه در سیلاب امروز منطقه برزند شهرستان گرمی استان اردبیل، یک نفر جان باخته است.

یک فوتی و 5 مفقودی در سیل اردبیل

مهدی خدمتی، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بعدازظهر امروز در پی فعال شدن سامانه بارشی شدید در منطقه برزند روستای میکائیل دره سی شهرستان گرمی استان اردبیل، متاسفانه یکی از اهالی جان خود را از دست داده و 2 نفر مصدوم شده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشات میدانی، متاسفانه تا به این لحظه، 5 نفر در منطقه برزند شهرستان گرمی مفقود شده اند که یک نفر از آن ها بزرگسال و 4 نفر دیگر نیز کودک بودند که نیروهای امداد و نجات هلال احمر، سایر دستگاه های مربوطه و نیروهای مردمی در حال اجرا عملیات جستجو و نجات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل توضیح داد: پس از وصول گزارشات اولیه سیلاب منطقه برزند، کلیه دستگاه ها و نیروهای خدمت رسان به منطقه اعزام شدند و عموم مردم باید به کلیه هشدارهای صادره توجه داشته باشند.

خدمتی با اشاره به مسدودی جاده گرمی به بیله سوار توضیح داد: هم چنین وقوع این سیل باعث آسیب و نشست بخشی از پل انجیرلو شد و محور گرمی- بیله سوار را تا اطلاع ثانوی مسدود کرد.

وی گفت: در منطقه انگوت نیز سیلاب نسبتا قابل توجهی اتفاق افتاده که به تاسیسات زیر بنایی گاز، برق و ارتباطات آنتن تلفن همراه آسیب های وارد نموده است که تیم های واکنش سریع مدیریت بحران دستگاه های مربوطه در حال تعمیرات و تثبیت شرایط هستند.

از ابتدای ماه جاری شاهد بارش های باران فصلی و محلی در منطقه ها مختلف استان اردبیل و در پی آن وقوع سیل های متعدد در منطقه ها مختلف بودیم و سیل چند هفته گذشته در شهرستان گرمی و انگوت خساراتی بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان در بخش های مختلف اعم از راهداری، کشاورزی، مسکن، زیرساخت های برق، آب و ... داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2400

به "یک فوتی و 5 مفقودی در سیل اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فوتی و 5 مفقودی در سیل اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید