بازسازی ویلا: 12 میلیارد تومان برای بازسازی بناهای تاریخی خراسان جنوبی هزینه شد

به گزارش تور بالی اندونزی، ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، 12 میلیارد تومان برای بازسازی بناهای تاریخی خراسان جنوبی هزینه شد.

بازسازی ویلا: 12 میلیارد تومان برای بازسازی بناهای تاریخی خراسان جنوبی هزینه شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از جمله آثار شاخص بازسازی شده میتوان به باغ و عمارت اکبریه با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون ریال و کاروانسرای خان طبس با اعتبار 4 میلیارد و 700 میلیون ریال اشاره نمود.

وی اضافه کرد: بازسازی بناهای تاریخی باعث معرفی میراث نیاکان بعلاوه رونق گردشگری و مالی می گردد که در این میان میراث جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردارند، چرا که ارزش های معماری بومی یا طبیعی آنها از حد و مرز کشورمان فراتر می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بازسازی بافت های تاریخی شهری و روستایی را از دیگر فعالیت های حوزه میراث فرهنگی مطرح نمود و گفت: بازسازی بافت های تاریخی همانند بافت تاریخی خوسف، بیرجند، تون فردوس و بشرویه با اعتبار 22 میلیارد ریال از اقدامات اجرا شده در حفاظت از معماری بومی و سنتی خراسان جنوبی است.

وی یادآور شد: یکی از شاخص ترین و برجسته ترین نمودهای فرهنگی و هویت سازی هر کشوری آثار تاریخی و فرهنگی آن است لذا نگهداری، حفاظت و بازسازی این آثار یکی از وظایف مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محسوب می گردد.

شاهوردی گفت: غنای فرهنگی هزاران ساله و محوطه های باستانی متعدد خراسان جنوبی باعث شده است با گنجینه غنی از اموال منقول و غیرمنقول روبرو باشیم که سبب شده تا یکی از اولویت های آزمایشگاه حفاظت و بازسازی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی حفاظت و بازسازی آثار و اشیای منقول تاریخی و فرهنگی مخازن استان و آثار فرهنگی و تاریخی موزه و مجموعه های خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: سال 1400 تعداد 50 شی تاریخی و مطالعاتی متعلق به بخش دولتی و خصوصی در آزمایشگاه این اداره کل، حفاظت و بازسازی شد و این آثار شامل اشیای مفرغی، سکه، ظروف سنگی، ظروف سفالی، آجرهای منقوش و نسخ خطی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه آثار حفاظت و بازسازی شده از دوره تاریخی تا دوره اسلامی را شامل می گردد، گفت: تعدادی از این آثار در زمره لیست آثار ملی منقول فرهنگی و تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: آزمایشگاه حفاظت و بازسازی استان برای انجام امور پژوهشی بر اشیای فرهنگی و تاریخی به منظور همکاری با پژوهشگران و محققان آمادگی دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2228

به "بازسازی ویلا: 12 میلیارد تومان برای بازسازی بناهای تاریخی خراسان جنوبی هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: 12 میلیارد تومان برای بازسازی بناهای تاریخی خراسان جنوبی هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید