50 ایده حوزه بازی های شناختی با یکدیگر رقابت خواهند کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، چالش سرمایه شناختی و طراحی بازی با هدف توسعه ارتباط بین رشته ای و معرفی بازی های شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری برگزار می شود.

50 ایده حوزه بازی های شناختی با یکدیگر رقابت خواهند کرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرمایه شناختی و طراحی بازی عنوان یک چالش است. ارتقای سطح بازی ها از جنبه های صرفا تفریحی به پرورش شناختی و حمایت از تیم های خلاق و نوآور در این حوزه در آن دنبال می شود و برای تحقق آن 50 ایده با یکدیگر رقابت می کنند.

این چالش با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط شتابدهنده شناختی برگزار می شود. طراحی بازی های دیجیتال، فیزیکی و تکالیف قلم و کاغذی شناختی محور های آن است.

ارتقای توانمندی های شناختی و پرورش آن ها هدفی است که برگزار کنندگان آن دنبال می کنند. همچنین ترویج و آموزش علوم شناختی این دانش نوین و نوپا نیز در این چالش دنبال می شود.

تیم ها و کسب و کار های نوپای فعال در حوزه بازی های شناختی با این چالش شناسایی می شوند و برای توسعه و گسترش خلاقیت و نوآوری هایشان مورد حمایت قرار می گیرند.

تا کنون مراکز دانشگاهی و شرکت های طراحی بازی از 10 استان کشور، حدود پنجاه طرح را برای ارزیابی و بررسی در این چالش ثبت کرده اند. از مجموع این طرح ها، 30 ایده پیشنهادی به بازی های دیجیتال اختصاص دارد و 9 طرح پیشنهادی نیز شامل حوزه بازی های فیزیکی و قلم کاغذی و 10 طرح نیز بطور مشترک در هر دو زمینه است.

همچنین در طرح ها و ایده های پیشنهادی از سوی این مراکز در این چالش، طیف بچه ها و نوجوانان بیشترین گروه هدف را در طراحی بازی تشکیل می دهند.

طرح های پیشنهادی مراکز دانشگاهی و شرکت های طراحی بازی در این چالش با حضور داوران و متخصصان حوزه های علوم شناختی درحال بررسی و ارزیابی است.

در این چالش، شناختی بودن طرح و حضور حداقل یک متخصص از حوزه علوم شناختی در تیم از معیار های مهم ورود تیم ها به مرحله بعد است.

تیم های برگزیده (حداکثر 10 تیم) از 30 بهمن ماه وارد مرحله پیش شتابدهی می شوند و این مرحله تا 20 فروردین ماه 1399 ادامه دارد.

چالش سرمایه شناختی و طراحی بازی با هدف توسعه ارتباط بین رشته ای و معرفی بازی های شناختی به عنوان یکی از زمینه های کار آفرینی و سرمایه گذاری با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 902

به "50 ایده حوزه بازی های شناختی با یکدیگر رقابت خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 ایده حوزه بازی های شناختی با یکدیگر رقابت خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید