آشنایی با جذاب ترین دسرهای اسپانیا، عکس

به گزارش تور بالی اندونزی، ممکن است با غذاهای اسپانیایی مانند غذاهای دریایی، تاپاس و پائیا آشنایی داشته باشید اما تا به حال چیزی درباره دسرهای اسپانیایی بسیار خوشمزه شنیده اید؟

آشنایی با جذاب ترین دسرهای اسپانیا، عکس

افرادی که عاشق شیرینی جات هستند می توانند انواع دسرهای حجیم و خامه ای یا دسرهای نرم و پنیری را در اسپانیا پیدا نمایند. در اینجا بعضی از بهترین دسرهای اسپانیایی، از کرِم کاتالانی (Crema Catalana) گرفته تا پودینگ برنج با طعم دارچین، پنیر با مربا یا عسل و کیک های بادامی لذیذ را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم کارامل (فلن)

کرم کارامل یا فلَن (Flan) یکی از رایج ترین دسرهای اسپانیایی است که می توانید در منوی هرکدام از کافه ها یا رستوران های کشور پیدا کنید. کرم کارامل از شیر یا خامه، تخم مرغ و شکر تهیه می گردد که پس از ترکیب با یکدیگر به یک قوامِ ژله ای رسیده اند. این دسر مانند کرم کارامل فرانسوی با سس کارامل یا شربت سرو می گردد.

پودینگ برنج

پودینگ برنج (Arroz Con Leche) با شیربرنجی که هنگام کودکی در دوران مدرسه می خوردید، تفاوت زیادی دارد. این نوع شیربرنج به صورت سرد سرو می گردد. این دسر از برنجی تهیه می گردد که برای طبخ ریزوتو و پائیا استفاده می نمایند؛ بنابراین هنگام خوردن این دسر، برنج کاملا زیر دندان حس می گردد.

از دیگر مواد اولیه این دسر می توان به شیر و شکر اشاره نمود. شیربرنج اسپانیایی با دارچین و پوست لیمو طعم دار می گردد تا حسی مدیترانه ای به خود بگیرد.

تارت پنیر

تارت پنیر (Tarta de Queso) یا چیزکیک اسپانیایی با چیزکیک هایی که در نیویورک یا دیگر شهرهای جهان تهیه می شوند یا حتی با چیزکیک های یخچالی که با خامه میوه ای درست می شوند، متفاوت است.

چیزکیک های اسپانیایی سبک تر و نرم تر از دیگر چیزکیک ها هستند و طعم و بوی خوش پنیر را بیشتر می توان در آن ها حس کرد. این کیک ها همچنین لایه تردِ بیسکوییتی را ندارند و به ندرت با تاپینگ های میوه سرو می شوند. درواقع می توان گفت چیزکیک های اسپانیایی خالص ترین نوع چیزکیک هستند.

کرم کاتالانی

معروف ترین دسر کاتالونیا (Catalonia)، کرم کاتالانی (Crema Catalana) نام دارد. این دسر در زبان انگلیسی Catalan Cream خوانده می گردد. کرم کاتالانی به یک دسر فرانسوی به نام کریم برولی (crème brûlée) شباهت دارد و از یک لایه ضخیم کاستارد تشکیل شده است.

کاستارد از زرده تخم مرغ، شیر و شکر به دست می آید و اغلب با دارچین، پوست پرتقال و لیمو طعم دار می گردد. این دسر معمولا دارای یک پوسته شکریِ سوخته است که می توانید با قاشق آن را پاره کنید.

تارت سانتیاگو

تارت سانتیاگو (Tarta de Santiago) یک دسر سنتی از ناحیه گالیسیا (Galicia) در اسپانیا و شهر سانتیاگو د کامپوستِلا (Santiago de Compostela) است. این تارت درواقع نوعی کیک بادام است که با پودر قند سرو می گردد. معمولا یک نماد صلیب بر روی این کیک قرار می گیرد و همراه با نوشیدنیِ شیرین سرو می گردد.

توچینو دل سیلو

توچینو دِل سیِلو (Tocino del Cielo) دسری مشابه فلن یا کرم کارامل است. علی رغم این که در تهیه این دسر از گوشت یا بیکن استفاده نمی گردد، نام این دسر به معنای بیکن از بهشت (Bacon From Heaven) است.

این دسر که جزو دسرهای سنتیِ اندلس در جنوب اسپانیا، به شمار می رود از زرده تخم مرغ، شکر و آب تهیه می گردد و دارای بافتی مشابه کاستارد است. توچینو دل سیلو با شربت کارامل سرو می گردد.

گفته می گردد این دسر در خرز د لا فرونترا (Jerez de la Frontera) ابداع شد؛ جایی که سفیده تخم مرغ برای شفافیت نوشیدنی های تلخ اسپانیایی استفاده می شد و زرده های تخم مرغی که باقی مانده بودند باید در جایی مورد استفاده قرار می گرفتند.

چوروس با شکلات

شکلات با چوروس (Chocolate con Churros) درواقع یک دسر نیست؛ بلکه بهترین نوعِ شیرینی است که در اسپانیا وجود دارد. چوروس نوعی دونات انگشتیِ بلند است که دارای رویه ای تُرد و بافتی نرم مانند دونات است. البته اسپانیایی های ناحیه گرانادا ممکن است چندان موافق این موضوع نباشند.

چوروس برای مردم گرانادا باید درشت و اسفنجی باشد. این چوروس های اسفنجی در دیگر نقاط اسپانیا با نام پوراس (Porras) شناخته می شوند. چوروس را معمولا با فرو بردن در شکلات داغ و غلیظ میل می نمایند. این شیرینی خوشمزه در روزهای زمستان، صبحانه و میان وعده محبوبی است.

ممبریلو با پنیر

مِمبریلو (Membrillo) نوعی مربای سفت و غلیظ است که از میوه بِه تهیه می گردد. این مربا که اغلب با پنیر سرو می گردد یکی از دسرهای محبوب اسپانیایی به شمار می رود. این دسر در اصل به کشور باسک در شمال اسپانیا تعلق دارد اما در دیگر نقاط این کشور هم پیدا می گردد. این دسر محبوب با پنیر مانچگو (Manchego) بسیار خوشمزه خواهد بود.

ملی ماتو (Mel i Mató)

کاتالونیا دارای دسرهای پنیریِ خوشمزه ای است. این دسرها از پنیرهای تازه کاتالان تهیه می شوند. پنیرهای کاتالان پنیرهای خامه ای و نرمی هستند که با عسل محلی و گردو سرو می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1455

به "آشنایی با جذاب ترین دسرهای اسپانیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جذاب ترین دسرهای اسپانیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید