ابتلای 868 اصفهانی به بیماری آنفلوانزا، مرگ 10 نفر

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/اصفهان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان از ابتلای 868 نفر در استان به بیماری آنفلوانزا خبر داد و گفت: در شهر اصفهان تاکنون 10مورد مرگ ناشی از آنفلوانزا و 28 مورد آنفلوانزای قطعی داشتیم.

ابتلای 868 اصفهانی به بیماری آنفلوانزا، مرگ 10 نفر

دکتر نجیمی در گفت وگو با خبرنگاران، شایعه تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوانزا را رد کرد و اضافه نمود: این موضوع قطعا شایعه است چون اگر قرار بود مدارس را به دلیل آنفلوانزا تعطیل کنیم، به صورت رسمی این موضوع را اعلام می کنیم، حتی ممکن است نیاز به تعطیلی مدارس هم وجود داشته باشد اما تعطیلی روزهای گذشته به دلیل آلودگی هوا بود و ربطی به آنفلوانزا نداشت.

وی بیشترین تعداد بیماران درگیر را مربوط به شهر اصفهان دانست و گفت: مبتلایان به بیماری، گروه خاصی نیستند، هر کس بهداشت فردی و توصیه ها و مواردی که همواره تکرار می شود را رعایت نکند، قطعا درگیر می شود بنابراین سن خاصی مطرح نیست و ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شدت بیماری در سنین سالمندی و افراد با ریسک بالا (مبتلایان به دیابت یا نقص سیستم ایمنی یا زنان باردار)، ادامه داد: در این گروه ها، تظاهرات و مشکلاتی که بیماری ایجاد می کند بیشتر است.

نجیمی درباره احتمال افزایش شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری نیز گفت: در روزهای اخیر، تقریبا در پیک مشکل و جمعیتی بودیم و احتمال زیاد است که تا یکی دو هفته آینده آمار افت کند.

وی با بیان این که آنفلوانزا فقط مربوط به انسان نمی شود، اضافه نمود: این ویروس هر سال وجود دارد اما امسال به دلیل تغییرات به وجود آمده در ویروس، شدت و تهاجمش بیشتر شده با این وجود رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله لازم با یکدیگر، استراحت کافی مبتلایان تا زمان بهبودی و از همه مهم تر، شستن دست ها از شیوع بیماری پیشگیری می کند، چون اصلی ترین راه انتقال آنفلوانزا دست است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره نیاز به استفاده از واکسن آنفلوانزا نیز گفت: واکسن آنفلوانزا برای همه گروه ها اثربخش نیست فقط افرادی که های ریسک یا در معرض خطر هستند و افرادی که دیابت دارند یا افراد کارمند در بخش سیستم بهداشتی که با بیماران سر و کار دارند این افراد نیاز به واکسن دارند وگرنه افراد عادی جامعه نیازی به واکسن ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 701

به "ابتلای 868 اصفهانی به بیماری آنفلوانزا، مرگ 10 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 868 اصفهانی به بیماری آنفلوانزا، مرگ 10 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید