احتمال برگزاری ترم فشرده تابستانه در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از احتمال برگزاری یک ترم فشرده 8 هفته ای در تیر و مرداد سال 99 برای جبران خسارت های آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 خبر داد.

احتمال برگزاری ترم فشرده تابستانه در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، محمد یوسفیان مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با ذکر این نکته که حوزه آموزش نسبت به سایر حوزه ها بیشترین آسیب را در تعطیلی های اجباری دیده است؛ گفت: برای نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 یک هزار و 755 درس ارائه شده بود که از این تعداد، 300 درس جزء دروس عملی است که در 5 هفته گذشته حتی یک جلسه از آن برگزار نشده است.

وی در خصوص ارائه دروس در فضای مجازی شرح داد: با تلاش های اجرا شده و تدابیر دفتر آموزش های آزاد معاونت آموزشی، 810 درس در فضای مجازی ثبت شده، اما برخی هنوز تولید محتوایی نداشته اند و تنها 400 درس فعال است. بر اساس آمار از مجموع 180 عضو هیأت علمی دانشگاه که درخواست اختصاص فضای درسی داشته اند که آن ها نیز یک چهارم کل اساتید را تشکیل می دهند، تنها 120 عضو هیأت علمی درس های خود را وارد کرده اند و با دانشجویانشان در ارتباط هستند.

مدیر آموزشی به عدم رغبت برخی اساتید به فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برخی اساتید دانشکده های پر تعداد درسی مانند علوم انسانی، علوم پزشکی، کشاورزی و هنر نیز معتقد هستند که باید دروس را به صورت حضوری ارائه دهند در غیر این صورت نظام ارائه آن ها بر هم خورده و کیفیت آموزش پایین می آید. با این وجود آمار مشارکت اعضای هیأت علمی در حال افزایش است.

یوسفیان گفت: بررسی ها نشان می دهد بین 400 تا 450 درس امکان ارائه در فضای مجازی را دارند و برای بیش از یک هزار و 55 درس باقی مانده، حوزه آموزش سناریو های مختلفی بر اساس آمار و ارقام پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به رویداد های مهم پیش رو مانند مصاحبه دانشجویان دکتری، ورود بیش از دو هزار دانشجوی جدید و فرایند ثبت نام و ظرفیت محدود پرسنل مدیریت آموزش و حجم بسیار بالای کار در این حوزه، عدم تعطیلی ترم جاری و جایگزین کردن پلان های دیگر را بهترین گزینه دانست و اظهار کرد: اولویت آموزش این است که ترم جاری را تعطیل نکنیم و به سنوات تحصیلی نیفزاییم. برای اینکه نظام آموزش بیش از این برهم نخورد و کمترین خسارت را متحمل شویم، شاید ایجاد یک ترم جبرانی به صورت فشرده 8 هفته ای در تابستان آینده گزینه جایگزین مناسبی باشد.

یوسفیان با تأکید بر این نکته که دانشگاه تربیت مدرس ترم تابستانه ندارد، پیشنهاد داد: نباید تیر و مرداد را از دست بدهیم. می توانیم در 8 هفته، از شنبه 31 خرداد تا چهارشنبه 22 مرداد، ترم را برگزار کنیم. البته دروس ارائه شده در سامانه LMS را 800 به 1500 رسانده و فعال کنیم. به این ترتیب می توان ترم جاری را تا اول شهریور 99 تمام کرده و بدون اضافه کردن سنوات، ببندیم. در دو هفته نخست شهریور نیز نمرات را جمع بندی و دو هفته پایانی شهریور نیز وقت خود را صرف دانشجویان نو ورود دانشگاه کنیم.

مدیر آموزشی دانشگاه در خصوص تجربیات سایر دانشگاه ها در ایام شیوع کرونا گفت: ما برخی دانشگاه های اروپایی را رصد کردیم. اغلب این دانشگاه ها ترم تحصیلی خود را تعطیل و تمدید کردند. کلیه فعالیت های آموزشی آن ها تعطیل شده و تمامی فرایند ها به بعد سپرده شده است تا بر اساس شرایط ملی، تصمیم گیری و ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1001

به "احتمال برگزاری ترم فشرده تابستانه در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال برگزاری ترم فشرده تابستانه در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید