راه اندازی کانال نرمش صبحگاهی در صفحه اصلی شبکه شاد

به گزارش تور بالی اندونزی، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی کانال نرمش صبحگاهی در صفحه اصلی شبکه شاد خبر داد و اهداف این اقدام را در دوران کرونا و پسا کرونا تشریح کرد.

راه اندازی کانال نرمش صبحگاهی در صفحه اصلی شبکه شاد

محمد جعفری در گفت وگو با پانا درباره راه اندازی بخش نرمش صبحگاهی در شبکه شاد اظهار کرد: در دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی سیاست ها را به استناد اسناد بالادستی برنامه ریزی کردیم و به این سمت رفتیم که فعالیت ها برنامه محور باشند؛ فعالیت ها باید برنامه محور، مدرسه محور، کیفیت محور، فراگیر، علمی و تخصصی، اخلاق محور، ارزش محور و مشارکت محور طراحی شوند.

وی با بیان اینکه براساس این 7 سیاست سبد پروژه های تربیت بدنی دانش آموزی را با شعار مدرسه کانون تحول طراحی کردیم افزود: در کنار این برنامه ها برنامه های مکملی را طراحی کردیم که در دستورالعمل های مختلف به مدارس ابلاغ شده است این برنامه ها شامل المپیادهای درون مدرسه ای، حیاط و مدرسه پویا، انجمن و کانون های درون و برون مدرسه ای، پروژه کنترل چاقی و ورزش صبحگاهی در مدارس است.

جعفری ادامه داد: ورزش و نرمش صبحگاهی در راستای سیاست های دفتر یکی از فعالیت هایی است که به ارتقای سرانه دانش آموزی کمک می کند و در دوران کرونا در منزل نیز می توان آن را انجام داد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دستورکارهای ما جلوگیری از چاقی و تغییر سبک زندگی، استفاده از بازی های تحرک آفرین به جای بازی های رایانه ای که به تهدید جدی تبدیل نشود و پیامدهای منفی نداشته باشد، مدنظر بوده است.

وی اظهار کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت و دفتر فعالیت های ورزشی در راستای ماموریت ها و سیاست های خود اقدام به راه اندازی و توسعه نهضت سلامت و طراحی الگوی صحیح سبک زندگی با نرمش صبحگاهی کرده است تا بتواند باعث شادابی و نشاط باشد.

جعفری اهداف این موضوع را انس دانش آموزان به فعالیت های ورزشی و تحرکی دانست و افزود: در کرونا همکاران اقدام به تولید و تدوین محتواهای نرمش صبحگاهی کردند و دبیرخانه 16 استان تولید محتوا انجام دادند که برای دانش اموزان ابتدایی و متوسطه است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد در صفحه اصلی شبکه شاد کانال نرمش صبحگاهی راه اندازی شده و در دسترس است که فعالیت آن در پساکرونا نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1696

به "راه اندازی کانال نرمش صبحگاهی در صفحه اصلی شبکه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کانال نرمش صبحگاهی در صفحه اصلی شبکه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید