اخطاریه سازمان هواشناسی: وقوع کولاک برف در محورهای تهران ، چالوس و جاده هراز

به گزارش تور بالی اندونزی، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای از وقوع برف و کولاک در نواحی کوهستانی، به ویژه در محورهای تهران به چالوس و جاده هراز در روز چهارشنبه (25 بهمن ماه) اطلاع داد.

اخطاریه سازمان هواشناسی: وقوع کولاک برف در محورهای تهران ، چالوس و جاده هراز

سازمان هواشناسی با انتشار اخطاریه ای بیان کرد:

برای امروز بارش باران همراه با بارش برف در نواحی کوهستانی و وزش باد در غرب و جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان و کرمانشاه، بارش برف در شمال زنجان و نواحی کوهستانی در استان های قزوین، البرز و تهران پیش بینی می گردد.

فردا (24 بهمن ماه) بارش باران و برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری، بارش باران و وزش باد شدید در استان های لرستان، شمال و شرق خوزستان و ایلام گاهی با رگبار باران و احتمال سیلابی شدن مسیل ها قابل پیش بینی است و بارش در منطقه ها کوهستانی در جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری عمدتا به شکل برف خواهد بود.

چهارشنبه (25 بهمن ماه) بارش برف و وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، ارتفاعات گلستان، استان خراسان شمالی، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های چهارمحال و بختیاری، بارش باران و وزش باد شدید، همراه با آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در جنوب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان پیش بینی می گردد. در این مدت نواحی کوهستانی این منطقه ها به ویژه در محورهای تهران به چالوس و جاده هراز لغزندگی جاده و کاهش دید به دلیل مه آلودگی و کولاک برف پیش بینی می گردد؛ بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی شامل برنامه ریزی زمان مناسب برای سفر، تجهیز به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توصیه می گردد.

روز سه شنبه وزش باد شدید در استان های خوزستان و بوشهر موجب گردوخاک و کاهش دید می گردد و احتمال اختلال در حمل و نقل به خصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های استان خوزستان وجود دارد.

بعلاوه سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای بیان کرد:

فردا (24 بهمن ماه) به سبب وزش باد شدید جنوبی روی خلیج فارس مرکز و غرب خلیج فارس در سواحل بوشهر و خوزستان مواج و طوفانی است. حداکثر ارتفاع موج در این روز بین 2 تا 3 متر پیش بینی می گردد. از این رو توصیه می گردد در تردد شناورهای سبک محدودیت اعمال گردد.

منبع: کجارو / خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2100

به "اخطاریه سازمان هواشناسی: وقوع کولاک برف در محورهای تهران ، چالوس و جاده هراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطاریه سازمان هواشناسی: وقوع کولاک برف در محورهای تهران ، چالوس و جاده هراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید