بارش های سال جاری 42 درصد کمتر از میانه 30 سال اخیر، گرمای 50 درجه در اهواز

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 14 تیر امسال 130 میلیمتر ثبت شد میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 225 میلیمتر است، بنابراین بارش امسال تا به امروز 42 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بارش های سال جاری 42 درصد کمتر از میانه 30 سال اخیر، گرمای 50 درجه در اهواز

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، صادق ضیائیان در گفتگویی در تشریح شرایط بارش ها در سال زراعی جاری، گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 14 تیر امسال 130.5 میلیمتر ثبت شد، اندازه بارش پارسال در این بازه زمانی 278.6 میلیمتر بود، بنابراین بارش امسال 53.2 درصد کمتر از سال گذشته است.

وی اضافه نمود: بعلاوه میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 225.1 میلیمتر بوده است، بنابراین بارش امسال تا به امروز 42 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

ضیائیان ادامه داد: امروز و فردا در استان های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی وزش باد در بعضی ساعات خواهیم داشت.

وی گفت: روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در سواحل خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: در پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان بعلاوه ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

ضیائیان گفت: در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

وی گفت: امروز و فردا در استان های تهران، سمنان، البرز، مرکزی، شمال اصفهان و غرب خوزستان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در دو روز آینده در دریای خزر و شمال خلیج فارس و از آدینه تا یکشنبه 20 تیر، شرق دریای عمان مواج است.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی باد شدید پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در مرکز 37 و 25 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1865

به "بارش های سال جاری 42 درصد کمتر از میانه 30 سال اخیر، گرمای 50 درجه در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های سال جاری 42 درصد کمتر از میانه 30 سال اخیر، گرمای 50 درجه در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید