انتخاب انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

به گزارش تور بالی اندونزی، دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان داخلی ساختمان برخوردار است. در طراحی دکوراسیون منزل المان های متفاوتی مورد طراحی و اجرا قرار میگیرند. یکی از این المان ها که همیشه نقش اصلی را در نمای کلی دکوراسیون خانه ایفا میکند, مبلمان است. طراحی مبلمان منزل باید کاملا اصولی و با توجه به سبک های طراحی داخلی صورت گیرد. مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص میدهد و اولین چیزی ست که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار میگیرد. در کنار انتخاب مبلمان، چیدمان مبلمان منزل نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین در این نوشته سعی کردیم تا انواع مبلمان را به شما معرفی کنیم و شما را در انتخاب مبلمان منزلتان کمک نمائیم. از قلم نیاندازید که انتخاب مبلمان شیک تاثیر بی اندازه ای در زیبایی خانه شما خواهد داشت.

انتخاب انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن بر روی آن میتوان خستگی روزانه را برطرف کرد و به حسی سرشار از آرامش دست یافت. این نوع مبل ها در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی ساخته میشوند. مبلمان کاملا راحتی جنبه شخصی دارند و ظاهر آنها به نحوی ست که بیشتر برای استراحت مورد استفاده قرار میگیرند. مبل های نیمه راحتی تا حدودی رسمی هستند و علاوه بر استفاده شخصی برای پذیرایی از مهمانان نیز مناسب میباشند. مبل های راحتی در تنوعی از طرح, رنگ و جنس فراوری میشوند و متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی طراحی شده اند. این مبل ها را میتوان به راحتی با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب نمود. مدل راحتی می تواند گزینه ای مناسب برای مبلمان اتاق خواب باشد.

مبلمان سلطنتی

این نوع مبلمان همانطور که از اسمش پیداست حالت سلطنتی دارد و مناسب سلیقه افرادیست که پیرو زندگی به سبک سلطنتی هستند. این مبل ها دسته ها و پایه های متنوع و پر از نقش و نگاری دارند که با هنر دست انجام میگردد. قاب این مبلمان بیشتر به رنگ طلایی و بژ است. این رنگ های براق و جذاب زیبایی بی نظیری به این مبل ها میبخشند. استفاده از وسایل دکوراتیو در کنار مبلمان سلطنتی نمای این مبلمان را شیک تر نشان میدهد. این مدل نمونه ای از مبلمان لاکچری نیز شناخته می گردد.

مبلمان ال شکل

امروزه به دلیل کوچک بودن فضای خانه ها از مبلمان ال شکل برای دورتادور فضای اتاق نشیمن استفاده میگردد. این مبل ها بر اساس فضای مورد نظر ساخته میشوند و از مزیت های آن میتوان به ایجاد فضای بیشتر برای نشیمن افراد, تفکیک فضای نشیمن از دیگر فضاها و هماهنگی با دکوراسیون داخلی خانه های کوچک اشاره کرد. این مدل نمونه ای از مبلمان مدرن می باشد. اگر به فکر انتخاب مدل مبلمان آپارتمان کوچک هستید، پیشنهاد ما خرید مبلمان ال شکل می باشد.

مبلمان کلاسیک

مبل های کلاسیک اصولا در طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک کاربرد فراوانی دارند. سبک کلاسیک از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین و اصیل ترین سبک در دکوراسیون داخلی ست. این سبک در طراحی خانه های امروزی نیز با توجه به سلیقه افراد مورد استفاده قرار میگیرد. نمای شیک و زیبای دکوراسیون به سبک کلاسیک با انتخاب مبل کلاسیک تکمیل میگردد, مبلی که استفاده از رنگ طلایی در قاب دور تا دور آن ویژگی اصلی آن محسوب میگردد. در طراحی بعضی از این مبل ها از هنر منبت کاری استفاده میگردد که نمای فوق العاده زیبایی به این مبلمان میبخشد. با طراحی مبلمان کلاسیک مدرن، امکان استفاده از آن ها در سبک مدرن نیز فراهم شده است.

جدیدترین مدل مبلمان کلاسیک

مبلمان استیل

اگر به دنبال مبلمانی فاخر و شیک هستید، پیشنهاد ما استفاده از مبلمان استیل می باشد. استفاده از این مدل مبلمان در سبک کلاسیک زیاد به چشم می خورد. در ساخت این گونه مبلمان ها از چوب استفاده شده و در طراحی آن از نقش و نگارهای ظریف استفاده می گردد.

مبلمان چرمی

مبل های چرمی در تنوعی از طرح و رنگ طراحی و فراوری میشوند. مبل های چرمی طول عمر بالایی دارند و تمیز نمودن آنها به راحتی انجام میگردد. این مبل ها را میتوان در طراحی به سبک معاصر مورد استفاده قرار داد و رنگ چرم آن را مطابق با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب نمود.

مبلمان چوبی

این نوع مبلمان از چوب ساخته میگردد و حسی گرم و صمیمی به فضای خانه میبخشد. در انتخاب مبلمان چوبی باید مقاومت و استحکام چوب مد نظر قرار گیرد. در ساخت مبل های چوبی از چوب انواع درختان از جمله راش, گردو, بلوط, چنار, توسکا و … استفاده میگردد.

شزلون

شزلون به یک نوع مبل تکی گفته میگردد که دارای یک دسته قوسی شکل است. این مدل مبلمان بیشتر جنبه تزئینی دارد و برای زیباتر کردن چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. شزلون نوعی مبل دکوراتیو است و استفاده از آن برای استراحت مناسب نیست زیرا حس راحتی و آرامش ایجاد نمیکند.

مبلمان چستر

نمونه ای دیگر از انواع مبلمان که می توان انتخاب و مورد استفاده قرار داد، مبلمان چستر می باشد. این مدل مبلمان عموما با پارچه های پرز داز مانند مخمل و دکمه های زیاد و دسته های لوله ای شکل شناخته می شوند. از این مبلمان می توان در طراحی سبک کلاسیک و مدرن استفاده کرد.

مبلمان حصیری

به احتمال زیاد زمانی که نام مبلمان حصیری به گوش شما می خورد، به یاد مبلمان فضای باز می افتید. اما انتخاب نمونه ای مناسب از آن می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار گیرد. از آن جایی که رنگ حصیر به رنگ خاکی می باشد و این رنگ نمونه ای از رنگ های خنثی شناخته می گردد، استفاده از آن در کنار سایر وسایل امکان پذیر می باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 774

به "انتخاب انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید