اندونزی آماده نیست، آماده هست!

به گزارش تور بالی اندونزی، در فاصله 2 روز تا شروع رسمی هجدهمین دوره بازی های آسیایی، اخباری ضد و نقیضی درباره آماده نبودن اندونزی برای این بازی ها و میزبانی ضعیف و خارج از استاندارد این دور به گوش می رسد.

اندونزی آماده نیست، آماده هست!

به گزارش خبرنگاران / هجدهمین دوره بازیهای آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریور با حضور بیش از 16هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی برگزار می گردد. قرار است ورزشکاران در بیش از 400رقابت ورزشی با یکدیگر به میدان بروند. در این دوره از رقابت ها ورزشکاران در 32 رشته المپیکی و 8 رشته غیرالمپیکی با یکدیگر به رقابت می پردازند. مسوولان این دوره از رقابت ها اعلام نموده اند که تعداد ورزشکاران شرکت کننده 20 درصد نسبت به دوره قبل که سال 2014 در اینچئون برگزار گردید، افزایش داشته است. در فاصله 2 روز تا آغاز رسمی هجدهمین دوره بازی های آسیایی، اخباری ضد و نقیضی درباره آماده نبودن اندونزی برای این بازی ها و میزبانی ضعیف و خارج از استاندارد این دور به گوش می رسد اما مقامات برگزار کننده جملگی اطمینان دارند که این بازی ها با موفقیت و به شکل عالی برگزار خواهد گردید و هیچ نقصانی در این راه وجود ندارد و بیشتر حرف و حدیث ها جوسازی های رسانه ای است.

مقامات شورای المپیک آسیا اعلام نموده اند که تا این لحظه هیچ شکایتی از ورزشکاران و کاروان های ورزشی حاضر در اندونزی گرفتن ننموده اند. ووی جی ژونگ نماینده افتخاری شورای المپیک آسیا ضمن بازدید از خوابگاه ها، سالن غذاخوری و دهکده بازی ها اعلام نموده بود که همه چیز به بهترین شکل ممکن آماده است. او گفت: من از تمامی غذاها مزه کردم و تایید می کنم که از نظر غذایی هیچ مشکلی نیست. تا این لحظه هم هیچ گزارش منفی از میزبانی اندونزی به دست ما نرسیده است.

او همچنین گفت: من 20 نکته را یادداشت نموده ام که می توان از آنها گذشت و باید تا روز افتتاحیه مسابقات صبر کرد.

در همین راستا وزیر هماهنگی برای توسعه انسانی و فرهنگی اندونزی گفت: تجهیزات ورزشگاه ها و سالن های ورزشی پالمبانگ به آمادگی 99درصد رسیده است. خانم پوآن ماهارانی وزیر هماهنگی برای توسعه انسانی و فرهنگی اندونزی گفت: تمامی سالن ها و ورزشگاه های پالمبانگ آماده است و ما طبق برنامه پیش بینی گردیده به آمادگی رسیده ایم.

خانم ماهارانی همچنین گفت: تنها خط حمل و نقل شهری LRT که باید فرودگاه بین المللی سلطان محمد بدرالدین دوم و مجموعه ورزشی جاکابارینگ را به هم متصل کند، کمی احتیاج به بهسازی دارد. در غیر این صورت به طور کامل و با آمادگی 99 درصد منتظر آغاز رقابت ها هستیم. این بازی ها تاثیر مثبتی روی ورزشکاران دیگر کشورها خواهد گذاشت و آنها از بازیهای آسیایی اندونزی به نیکی یاد خواهند کرد.

مسوولان برگزار کننده این رقابت ها معتقدند که نقش مردم اندونزی در هیجان انگیزی این بازی ها بسیار به زیبایی این دوره از مسابقات کمک می نماید. اریک توهیر رییس تیم میزبانی بازی های آسیایی جاکارتا – پالمب نگ امروز در مصاحبه با خبرگزاری آنتارا گفت: اشتیاق مردم نیروی محرکه این رقابت هاست. مردم با اشتیاق به تشویق ورزشکاران می پردازند و همین موضوع باعث می گردد، که هیجان هر مسابقه افزایش یابد و این شور و هیجان را به میان جامعه می برند.

او گفت: به عنوان مثال روز جمعه بازی فوتبال بین تیم های لائوس و هنگ کنگ از گروه A هشت هزار قطعه بلیت به فروش رسید. توهیر همچنین یادآوری کرد که بیش از 26هزار قطعه بلیت هم برای مسابقه فوتبال تیم های اندونزی به عنوان میزبان با چین تایپه به فروش رفت.

مسئولان برگزاری گفتند که به احتمال زیاد از سیستم قطار شهری LRT در زمان برگزاری بازی ها استفاده نخواهد گردید. یکی از مسئولان بازی های آسیایی در این باره، گفت: به احتمال زیاد این قطار در بازی های آسیایی استفاده نمی شوند. در زمان باقی مانده نمی توانیم این قطارها را آماده کنیم. پروژه این قطارها تنها 75 درصد کامل گردیده است. قطارهای سریع السیر پالمبانگ که دیگر شهر میزبان بازی های آسیایی است این ماه افتتاح گردیدند. آژانس خبری فرانسه هم اعلام نموده است که اندونزی در حال آنالیز بعضی از اختلالات در خطوط قطارها است تا بتواند مشکل ترافیک را حل نماید.

مقامات برگزار کننده بازی های آسیایی جاکارتا گفتند سه دستگاه موتوربا یک مشعل بازی ها را روز پنجشنبه در مراسم حمل آن اسکورت خواهند کرد. ام زن مسوول برگزاری مراسم حمل مشعل بازی ها گفت: سه دستگاه موتور بایک شامل وسپا، موتور بایک بزرگ و موتور یدک از آغاز مراسم حمل مشعل از منطقه National Monument کار اسکورت آن را انجام می دهند.

قرار است روز 26مرداد، سالروز هفتاد و سومین سال استقلال اندونزی، این مشعل به کاخ ریاست جمهوری اندونزی رسیده و به جوکو ویدودو رییس جمهور این کشور تحویل داده گردد. این مشعل از حدود یک ماه پیش که از دهلی نو اولین میزبان بازی های آسیایی حرکت خود را آغاز کرد، تا روز 27 شهریور مراسم افتتاحیه بازی های این دوره، 18هزار کیلومتر را طی نموده است.

منبع: iran-varzeshi.com
انتشار: 9 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 24

به "اندونزی آماده نیست، آماده هست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی آماده نیست، آماده هست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید