اولین گوشی ساخت فوجی فیلم

به گزارش تور بالی اندونزی، فوجی فیلم Fujifilm، سازنده مطرح دوربین های عکاسی برای اولین بار وارد عرصه ساخت گوشی های هوشمند می گردد. این خبر جالب از گزارشی نشأت می گیرد که نشان می دهد این شرکت پیروز به ثبت اختراع جدیدی شده که مربوط به یک گوشی هوشمند تاشو با پشتیبانی از قلم الکترونیک است.

اولین گوشی ساخت فوجی فیلم

به گزارش خبرنگاران، فوجی فیلم دهه هاست که دوربین های دیجیتال و اقلام مرتبط مانند چاپگر، دستگاه کپی و صفحه نمایش تخت فراوری می نماید. این شرکت در سال 1934 تأسیس شد و چندین بار در طول این سال ها با تغییرات در شرایط بازار سازگار شده است. جایی که کداک با شروع عصر دیجیتال به طور کامل از نظر ها خارج شد، فوجی فیلم به سرعت خود را دگرگون کرد تا همچنان پیروز باقی بماند. این سازنده ژاپنی در راستا تحولات خود، این بار به نظر می رسد به سراغ ساخت تلفن های همراه هوشمند رفته است، زیرا ما اکنون از وجود یک ثبت اختراع این شرکت برای ساخت یک گوشی هوشمند، با خبر هستیم.

تصویری از اسناد ثبت اختراع گوشی تاشو فوجی فیلم

در 3 اوت 2020، Fujifilm Business Innovation Corp یک اختراع نو را در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) به ثبت رساند. اسناد این اختراع 51 صفحه ای با نام دستگاه الکترونیکی و رسانه قابل خواندن رایانه ای غیرقابل انتقال در 9 سپتامبر 2021 منتشر شد و بعلاوه در پایگاه داده سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) برای حفاظت جهانی از فناوری ثبت شده است. علاوه بر شرحات گسترده، اسناد شامل 47 تصویر ثبت شده است که یک تلفن هوشمند تاشو Fujifilm را نشان می دهد، با یک صفحه نمایش تاشو داخلی عظیم و یک صفحه نمایش دوم لمسی در جلو. طراحی بسیار مشابه گوشی های هوشمند Galaxy Z Fold سامسونگ است.

البته این شباهت فقط در خصوص طراحی نیست، بلکه در خصوص عملکرد هم صدق می نماید. فوجی فیلم در اسناد ثبت اختراع در خصوص امکان کار صفحه نمایش انعطاف پذیر با قلم صحبت می نماید که درست مانند Samsung Galaxy Z Fold 3 که اخیراً منتشر شده است. برای اینکه بتوان درک درستی از این گوشی فوجی فیلم داشته باشیم، Technizo Concept، طراح سرشناس گرافیکی، مجموعه ای از رندر های محصول را بر اساس تصاویر ثبت اختراع فوجی فیلم ایجاد نموده است.

جزئیات اسناد این یک اختراع بسیار دقیق است. اول از همه، تمام اجزای لازم، از پردازنده گرفته تا صفحه لمسی، بلندگوها، میکروفون و ... مورد بحث قرار می گیرد. فوجی فیلم بعلاوه رابط های مختلف و گزینه های کنترل را تعریف نموده است و به نام مثال، تعیین شده است که رابط کاربری بر اساس زاویه تا شدن تغییر می نماید. تلفن هوشمند تاشو Fujifilm بعلاوه می تواند در زوایای مختلف باز گردد و اسناد از زاویه تا شدن 30 تا 135 درجه صحبت می نماید. تا زمانی که گوشی کمتر از 30 درجه باز گردد، صفحه اصلی خاموش می ماند تا در مصرف باتری صرفه جویی گردد.

علاوه بر این، اگر کاربر برنامه خاصی را روی صفحه عظیم باز نموده و سپس دستگاه را تا کند، برنامه در صفحه جلویی کوچکتر نشان داده می گردد و بالعکس. این بعلاوه عملکردی است که ما قبلاً در گوشی های سامسونگ دیده بودیم و به آن App Continuity هم می گویند. حتی محتویات صفحه اصلی از نمایش زمان و تاریخ تا نمایش ویجت آب و هوا در این اسناد شرح داده شده است، اما نکته قابل توجه این است که هیچ کلمه ای در خصوص دوربین ها گفته نمی گردد. با این حال، می توانید فرض کنید که اگر یک فراوری کننده مطرح دوربین مانند Fujifilm واقعاً یک تلفن تاشو فراوری کند، قطعاً چنین گوشی از سیستم دوربین خوبی هم برخوردار خواهد بود.

البته این اولین باری نیست که ما اخباری درباره یک دستگاه تاشو فوجی فیلم می شنویم، زیرا در سال 2017، این شرکت یک دستگاه نمایش تصویر انعطاف پذیر Fujifilm را ثبت کرد که نوعی پیش عایدی برای گوشی تاشو که امروز در خصوص آن گزارش می دهیم، به تعداد می رود. اگرچه عملکرد های ذکر شده گوشی نو فوجی فیلم چندان شگفت انگیز نیستند، اما مشاهده ورود یک فراوری کننده مطرح دوربین در عرصه گوشی های هوشمند با ثبت اختراعی که شمامل همه جزئیات ممکن است، می تواند بسیار قابل توجه باشد.

آشنایی سازندگان مطرح دوربین و لنز با گوشی های تلفن همراه، چندان نو نیست. برای بهبود کیفیت تصویر دوربین های تلفن های هوشمند، چندین فراوری کننده تلفن مدتهاست با فراوری کننده دوربین و یا لنز همکاری نموده اند. به نام مثال، همکاری پیروز بین هواوی و شرکت Leica را در نظر بگیرید. به گزارش خبرنگاران، وان پلاس هم اخیرا با شرکت مطرح سوئدی Hasselblad همکاری خود را شروع نموده است و فراوری کننده لنز ZEISS، هم با چندین فراوری کننده تلفن های هوشمند مانند سونی، نوکیا و ویوو همکاری می نماید. از طرف دیگر این اولین فراوری کننده دوربین نخواهد بود که گوشی های موبایل را هم عرضه می نماید. سونی و پاناسونیک نمونه هایی قابل توجه در این عرصه هستند، اما نکته قابل توجه این است که این دو سازنده اخیر هم ژاپنی هستند.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1943

به "اولین گوشی ساخت فوجی فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی ساخت فوجی فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید