ایران در فراوری فولاد از فرانسه و ایتالیا پیشی گرفت

به گزارش تور بالی اندونزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران با رشد 9 درصدی فراوری فولاد از کشورهای فرانسه و ایتالیا پیشی گرفت و اکنون در صندلی دهم دنیا قرار گرفته است.

ایران در فراوری فولاد از فرانسه و ایتالیا پیشی گرفت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا رحمانی عصر امروز در آیین شروع عملیات اجرایی پنج پروژه صنعتی در سنقر و کلیایی گفت: برنامه امروز تنها افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی نیست بلکه امروز مراسم شروع حرکت سنقر و کلیایی در جهت صنعتی شدن است.

وی با اشاره به افزایش 9 درصدی فراوری محصولات فولادی عنوان نمود: با وجود تحریم ها توانستیم در فراوری فولاد کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و در رتبه دهم دنیا قرار بگیریم.

رحمانی گفت: صدور پروانه بهره برداری صنعتی در 6 ماه نخست سال جاری بیش از هشت درصد رشد داشته که بیانگر امید مردم به آینده مالی کشور است.

وزیر صمت اعلام کرد: توزیع پروژه های صنعتی و معدنی در کشور به صورت متوازن انجام نشده است و ما به دنبال ایجاد توازن در این حوزه هستیم و یکی از استان هایی که برای ایجاد توازن صنعتی و معدنی در کشور در اولویت وزارتخانه صمت واقع شده است استان کرمانشاه است.

معاون وزیر صنعت: 600 واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه فراوری بازگشتند

وی با بیان اینکه احیا و فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و خرد در اولویت کاری وزارت صنعت معدن تجارت است گفت: رویکرد کاری ما حمایت از فراوریکننده، تسهیل فراوری و تشویق صادرات با در نظر داشتن بازار مصرف داخلی و جلوگیری از خام فروشی است.

رحمانی اضافه کرد: صنایع و معادن کوچکتر چون آسیب پذیرتر هستند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا موجودیت آنها حفظ گردد و این رویه در شیوه کاری ما نمود دارد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه ساخت قطعات خودرو جز استان های اولویت دار سیاست های کاری وزارت صنعت معدن و تجارت است عنوان نمود: استاندار می تواند با گردآوری تصمیم گیرندگان صنعت خودرو از این امتیاز برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 474

به "ایران در فراوری فولاد از فرانسه و ایتالیا پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در فراوری فولاد از فرانسه و ایتالیا پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید