بازگشت امید به سهامداران باجابجایی 3 رکورد بورس

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران- امروز شنبه 8 خرداد 1400 سه رکورد جدید در بورس تهران شکسته شد.

بازگشت امید به سهامداران باجابجایی 3 رکورد بورس

به گزارش خبرنگاران، در معاملات اولین روز هفته 30 هزار و 131 واحد رشد کرد و با ثبت بیشترین رشد در سال 1400 به سطح یک میلیون و 139 هزار واحد رسید.

بیشترین صعود در سه ماه اخیر

امروز از ابتدای معاملات فرایند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 18 هزار واحد رشد کرد. در سرانجام معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه 30 هزار و 131 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 139 هزار و 479 واحد رسید. بدین ترتیب در اولین روز هفته شاخص سطح حمایت یک میلیون و 130 هزار واحدی را بار دیگر احیا کرد.

شاخص هم وزن در سرانجام معاملات 2 هزار و 462 واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم 385 هزار و 613 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 149 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 732 واحد رسید

دو سمت سبز و قرمز بازار

در سرانجام معاملات روز شنبه، 210 نماد رشد قیمت داشتند که 168 نماد بورسی و 42 نماد فرابورسی بودند. همچنین 238 نماد کاهش قیمت داشتند که 148 نماد بورسی و 90 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 45 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 50 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی

در روز شنبه پس از 10 روز شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار 484 میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز بیش ترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 50 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز فولاد، فارس و فملی نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. کگل، شستا، کچاد، تاپیکو، شپنا، فخوز و وغدیر دیگر عظیمان سبزپوش بازار امروز بودند که موجب رشد چشمگیر شاخص کل شدند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس ثبهساز صدرنشین است و کویر و وبملت در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس نیز چخزر، غگیلا و وپویا پرتراکنش ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف های خرید

در سرانجام معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به سرانجام روز چهارشنبه 337 درصد افزایش یافت و در رقم 967 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش نیز 6 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 105 میلیارد تومان شد.

شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف خرید 291 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد.

پس از غکورش، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و فتوسا (شرکت فراوری و توسعه سرب و روی ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در سرانجام معاملات صف فروش 154 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و خزر (فنرسازی زر) و بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد نقدشوندگی بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 36 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه 40 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 69 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 675 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 31 روز کاری گذشته از 24 فروردین به این سو است.

کویر و خودرو صدرنشین بورس امروز

در معاملات امروز کویر (فولاد کویر) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 138 میلیارد تومان بود.

پس از کویر ، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فولاد و خودرو در رتبه های بعدی بیشترین ارزش معاملات نهاده شدند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز ایران خودرو با تعداد 437 میلیون و 4 هزار و 822 سهم در صدر نهاده شده است. سایپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار نهاده شد و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. خبهمن و وبیمه نیز در رتبه های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1820

به "بازگشت امید به سهامداران باجابجایی 3 رکورد بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت امید به سهامداران باجابجایی 3 رکورد بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید