بانوان کشور همواره در دانش و فناوری جایگاه ممتازی دارند

به گزارش تور بالی اندونزی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بانوان کشورمان همواره در دانش و فناوری، جایگاه ممتازی داشته و دارند و این مهم بسیار قابل افتخار است.

بانوان کشور همواره در دانش و فناوری جایگاه ممتازی دارند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آئین اختتاحیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) صبح امروز، شنبه (19 خرداد) با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و برخی دیگر از مسئولان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار گشت.

غلامرضا غفاری رییس جشنواره در این مراسم با ارایه گزارشی از فرایند برگزاری چهارمین دوره برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره زن و علم رخدادی علمی و یک موفقیت با رویکرد زنان در حوزه های گوناگون است تا در دید و نظر همگان قرار گیرند.

وی اضافه کرد: زنان کشورمان همواره توانسته اند در نظام دانش و فناوری جایگاه ممتازی کسب کنند و افتخارآفرینی های مختلف داشته باشند.

غفاری اضافه کرد: اولین دوره این جشنواره، در سال 96 آغاز شد و تا به امروز با همکاری مشترک معاونت علمی زنان ریاست جمهوری و وزارت علوم شکل گرفت در سال های 98، 99 و 1400 در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و تربیت مدرس برگزار گشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در دوره چهارم جشنواره ملی زن و علم در ثبت نام اولیه 982 نفر فرم را در سامانه جشنواره تکمیل کردند و 561 نفر وارد فرایند داوری شدند تا آثارشان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره در 6 رشته تخصصی آثار خود را ارائه دادند، گفت: این دوره از جشنواره نسبت به دوره گذشته 35 درصد رشد داشته است.

غفاری تاکید کرد: از آن جایی که جشنواره به لحاظ اجتماعی و فرهنگی شناخته می شود، در حوزه کارآفرینی و محیط زیست هم آثاری را مورد نظر قرار داده است.

رئیس چهارمین جشنواره ملی زن و علم اضافه کرد: همه شرکت کنندگان در جشنواره واجد دستاورد های علمی و فرهنگی هستند که از بین این مجموعه، صاحب خرد و دانش 13 نفر برگزیده و دو نفر شایسته تقدیر شناخته شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1869

به "بانوان کشور همواره در دانش و فناوری جایگاه ممتازی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان کشور همواره در دانش و فناوری جایگاه ممتازی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید