به همکاری با روسیه برای تداوم آرامش در سوریه ادامه خواهیم داد

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در جریان ملاقات امروز خود با همتای روسی خود، سرگئی لاوروف گفت که آنکارا در حال رایزنی با روسیه و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تسهیل عملیات یاری رسانی به سوریه به وسیله مرز ترکیه و در راستای فرو نشاندن آتش جنگ داخلی در این کشور است.

به همکاری با روسیه برای تداوم آرامش در سوریه ادامه خواهیم داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، لاوروف که این سخنان را در جریان برگزاری نشست خبری مشترک خود با لاوروف مطرح می کرد، گفت: برای (پیشبرد) فرایند سیاسی در سوریه و تداوم آرامش در میدان به همکاری با روسیه ادامه خواهیم داد .

وی بعلاوه در مورد مساله لیبی هم تاکید نمود: وحدت سیاسی و بعلاوه تمامیت ارضی (در لیبی)، اولویتی است که همه بر سر آن توافق داریم .

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مناقشه قره باغ اضافه کرد: خواسته ما سازش طرفین و تداوم حضور هم ارمنی ها و هم آذربایجانی ها به اسم همسایگان خوب در این سرزمین در کنار یکدیگر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1874

به "به همکاری با روسیه برای تداوم آرامش در سوریه ادامه خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به همکاری با روسیه برای تداوم آرامش در سوریه ادامه خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید