تاکید کانادا بر نقش مهم کوبا در تحولات ونزوئلا

به گزارش تور بالی اندونزی، همزمان با سفر معاون رئیس جمهور ونزوئلا به کوبا، وزیر امور خارجه کانادا بر نقش هاوانا در تحولات کاراکاس تأکید کرد.

تاکید کانادا بر نقش مهم کوبا در تحولات ونزوئلا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه دیدار دیوسدادو کابلو معاون نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و رائول کاسترو دبیرکل حزب کمونیست کوبا، کریستینا فریلند وزیر امور خارجه کانادا تأکید کرد هاوانا نقشی مهم در تحولات ونزوئلا ایفا خواهد نمود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کابلو روز آدینه در فرودگاه هاوانا در جمع خبرنگاران گفت درباره آمادگی برای برگزاری نشست سائو پائولو در کاراکاس در ماه آینده میلادی و تعمیق روابط دو کشور، با کاسترو گفتگو نموده است.

کابلو با دیگر مقامات کوبا نظیر رئیس جمهور، معاون حزب کمونیست و وزیر امور خارجه دیدار کرد.

او به خبرنگاران گفت: باید متحد باشیم زیرا دشمن مشترک بسیار نیرومندی داریم. همچنین بر حمایت استوار کوبا از دولت و مردم ونزوئلا تأکید کرد.

ماه فوریه امسال میلادی (اسفند 1397) خوان گوایدو خود را رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نمود و خواهان کناره گیری مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور شد. این اقدام با حمایت قاطع آمریکا همراه شد.

این اقدام های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر روبرو شده است.

آمریکا علاوه بر اعمال تحریم های شدید علیه دولت ونزوئلا، تحریم هایش علیه کوبا به عنوان حامی کلیدی مادورو را نیز افزایش داده است.

هفته گذشته مایک پنس معاون ترامپ از کانادا درخواست کرد جلوی نفوذ مخرب کوبا در ونزوئلا را بگیرد.

به نوشته این خبرگزاری، فریلند روز آدینه در کنفرانسی خبری پس از دیدار با برونو رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام نمود: گمان می کنم همگرایی بین المللی پیرامون احتیاج به تحولی مسالمت آمیز در ونزوئلا جهت برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه برای بازگشت دموکراسی، در حال شکل گیری است. کوبا در این مسئله ایفای نقش خواهد نمود.

او از تشریح جزئیات نقش کوبا در این مسئله خودداری کرد. این دومین دیدار فریلند و کابلو در کمتر از یک ماه بود. بار قبل این دو 16 می در هاوانا دیدار کردند.

فریلند هفته گذشته با این ادعا که مادورو احتمال فعالیت بعضی از هیأت های خارجی را در کشورش محدود نموده است، طی بیانیه ای گفت: در سرانجام این ماه (ژوئن)، دیپلمات های کانادایی در ونزوئلا دیگر در جایگاهی نیستند که تحت رژیم مادورو بتوانند اعتبار دیپلماتیک دریافت نمایند و ویزا آنها منقضی خواهد شد بنابراین، گزینه ای نداریم جز اینکه همین حالا فعالیت های سفارت کانادا در ونزوئلا را به صورت موقت به حالت تعلیق درآوریم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 270

به "تاکید کانادا بر نقش مهم کوبا در تحولات ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کانادا بر نقش مهم کوبا در تحولات ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید