تعدادی از فعالان گردشگری روسیه دوم مهر به ایران می آیند

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تعدادی از فعالان گردشگری روسیه دوم مهر به ایران می آیند.

تعدادی از فعالان گردشگری روسیه دوم مهر به ایران می آیند

سال گذشته بود که اعلام شد از ابتدای سال آینده میلادی ایرانی ها و روس ها می توانند به شرط سفر با تور در قالب گروه های 5 تا 50 نفری بدون احتیاج به دریافت ویزا به مدت 15 روز به 2 کشور سفر نمایند و آنهایی که قصد سفر انفرادی دارند، باید فرایند دریافت ویزا را طی نمایند ولی باز هم این اتفاق نیفتاد. اما این بار در سال 1402 لغو ویزا گروهی بین این دو کشور پس از 6 سال چانه زنی انجام شد آن هم در پی توافقنامه دو جانبه بین دو کشور.

این توافقنامه ماه مارس بین ایران و روسیه امضا شد. اما به تازگی نیز رستم ژیگانشین، رئیس نمایندگی بازرگانی سفارت روسیه در ایران از شروع سفرهای بدون ویزای اولین گروه های گردشگری ایران به روسیه و بالعکس اطلاع داد.

حالا قرار است گروهی از فعالان گردشگری پس از لغو ویزا دو طرفه گروهی به ایران آمده و در همایش گردشگری مازندران شرکت نمایند.

در این باره حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور مالی استاندار مازندران گفت: با هماهنگی های اجرا شده بین وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران مقرر شد ویزا اولین گروه آژانس های گردشگری روسیه که به مازندران سفر خواهند کرد، حذف گردد.

حسن خیریانپور اضافه نمود: سفر استاندار مازندران به روسیه نیز دستاوردهای ارزشمندی در ابعاد مختلف مالی و گردشگری به همراه داشت که برگزاری رویداد بین المللی گردشگری در بابلسر یکی از اثرات این سفر است.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی همزمان با پنجم مهر روز دنیای گردشگری با حضور میهمانان داخلی و خارجی در بابلسر برگزار می گردد، ادامه داد: برگزاری این رویداد ملی تحولی شگرفت در صنعت گردشگری مازندران ایجاد خواهد نمود.

این همایش با حضور سفرای دو کشور ایران و روسیه به همراه نمایندگان کشورهای CIS (مشترک المنافع) با حضور فعالان مالی تجاری و گردشگری این کشورها بابلسر برگزار می گردد.

کوشش برای جذب گردشگران روسی به عنوان ولخرج ترین گردشگران دنیا زمانی جدی شد که تنش سیاسی روسیه و آمریکا بالا گرفت و روس ها از سفر به آمریکا منع شدند. بنابراین فرصت برای جذب آنها به سمت ایران مهیا شد. از ان زمان تا کنون چندین گروه از جمله تورگردانان و فعالان مجازی روس به ایران برای معرفی کشورمان سفر نموده اند هر چند که هیچ بازخوردی از انعکاس سفر آنها در اختیار نیست ولی وزارت میراث فرهنگی همچنان کوشش می نماید تا این امتیاز را به گردشگران روس برای سفر به ایران بدهد تا بلکه بتواند جایی در رسانه های این کشور باز کند.

بعلاوه تا کنون دو گروه به صورت تخصصی از هتلهای ایران و ظرفیت گردشگری مسیر کلاسیک ایران تماشا نموده اند. در حال حاضر تعدادی آژانس روس و ایرانی به کشورهای متقابل برای انجام سفرهای گروهی معرفی شده اند.

مدتی پیش نیز گروهی از فعلان شهر سن پترزبورگ به ایران آمدند و تقاهمنامه گردشگری بین ایران و روس بسته شد. در آن نشست نیز فعالان گردشگری گفتند با وجود گرفتن ویزا هنوز بعضی از اتباع ایرانی برای سفر به این کشور با مشکل روبرو می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2436

به "تعدادی از فعالان گردشگری روسیه دوم مهر به ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدادی از فعالان گردشگری روسیه دوم مهر به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید