تعطیلی دانشگاه ها در فضای نشریات رخوت ایجاد می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم گفت: با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و عدم فعالیت حضوری به نوعی باعث ایجاد فضای رخوت در بین فعالان نشریات می گردد.

تعطیلی دانشگاه ها در فضای نشریات رخوت ایجاد می نماید

میلاد مفاخری، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پیرامون اقداماتی که در شرایط کنونی در زمینه نشریات می توان انجام داد، گفت: بازبینی فعالیت های گذشته نشریات و اصلاح نکات ضعف و تقویت نقاط قوت نشریات توسط فعالان نشریات در کنار تبیین شرایط کنونی جامعه با توجه به ماهیت رسانه ای که نشریات دارند، شاید جزو بدیهی ترین اقداماتی است که در این شرایط می توان انجام داد.

وی ادامه داد: شرایط کنونی می تواند حتی تهدید باشد؛ چرا که ممکن است با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و عدم فعالیت حضوری به نوعی باعث ایجاد فضای رخوت در بین فعالین این عرصه گردد. اگر در این ایام به بازنگری و اصلاح ساختار نشریه و تقویت نقاط قوت نشریه توسط تیم نشریه و مسئولین آن پرداخته گردد قطعا موجب رشد کیفی نشریات خواهد بود.

این عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات گفت: از دید من شرایط کنونی فرصتی بسیار مناسب برای سنجیدن نشریات کیفی از نشریات کمی و همچنین آنالیز کردن میزان تاثیر گذاری آن ها در محیط دانشگاه است.

مفاخری اضافه کرد: نشریات دانشجویی به عنوان مهمترین و تخصصی ترین رسانه های موجود در هر دانشگاه با ذکر این نکته که دانشگاه از جامعه جدا نیست می توانند نقش مهمی در تبیین شرایط موجود، زحمات کادر پزشکی و درمان و همچنین شفاف سازی فضای رسانه ای کف جامعه از اخبار جعلی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که فعالین دانشجویی به ویژه نشریات نباید از آن غافل شوند به واسطه تمرکز زیاد بر موضوع کرونا مباحث و اتفاقات دیگری است که در داخل مرزها و حتی خارج از مرزها در حال وقوع است .

این عضو شورای ناطر بر نشریات با اشاره به اینکه آیا فضای کنونی نشریات به واسطه کرونا دچار رخوت است یا خیر، گفت: به طور کلی فضای نشریات دانشجویی مانند هر فعالیت دانشجویی و غیر دانشجویی دیگری تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1111

به "تعطیلی دانشگاه ها در فضای نشریات رخوت ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی دانشگاه ها در فضای نشریات رخوت ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید