تقاضای اسپانیا و ایتالیا برای واردات گاز مایع از ایران

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران از تقاضای دو کشور اروپایی برای واردات گاز مایع- ال.پی.جی - از ایران اطلاع داد و بیان کرد: سال جاری بازارهای ایران برای صادرات فرآورده های گازی توسعه می یابد.

تقاضای اسپانیا و ایتالیا برای واردات گاز مایع از ایران

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

محمدعلی براتی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران با اشاره به این که شرکت بازرگانی گاز ایران در دو زمینه صادرات فرآورده های تولیدی پالایشگاه های گازی و تامین کالاهای مورد احتیاج شرکت های گاز استانی و پالایشگاه های گازی فعال است گفت: با توجه به سیاست های شرکت ملی گاز ایران علاوه بر افزیش حجم صادرات دو محصول عمده این شرکت (گوگرد و ال.پی.جی) در امسال نسبت به سال 1392، بازارهای جدید نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اظهار این که صادرات گوگرد و ال.پی.جی ایران بیشتر به کشورهای چین، هند، اندونزی و کره جنوبی است، در خصوص صادرات این محصولات به اروپا گفت: هنوز سازوکار برای صادرات فرآورده ها به اروپا تعیین نشده است اما این موضوع جزء اهداف ماست که ال.پی.جی را به اروپا صادر کنیم. سعی می کنیم که شرایط را فراهم کنیم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون کشورهای اروپایی برای واردات گاز مایع درخواست به ایران داده اند؟ اظهار داشت: بله، درخواست هایی در این زمینه داشته ایم و با توجه به این که وزارت خارجه در حال مذاکره است امیدواریم که در آینده نزدیک فضا برای صادرات به اتحادیه اروپا فراهم گردد.

وی با اعلام این که تا کنون دو کشور اسپانیا و ایتالیا درخواست واردات ال.پی.جی از ایران را داشته اند، در خصوص حجم صادرات گاز مایع به این دو کشور گفت: بعضی شرکت های این دو کشور از ما درخواست 100 هزار تن را داشته اند که البته این مقدار قابل افزایش است.

براتی در پاسخ به این سوال که آیا برای صادارت فرآورده های گازی مشکل در حمل و نقل و بیمه دارید؟ شرح داد: این تخصص همکاران ماست که در شرایط فعلی مکانیسم را به گونه ای تعریف نمایند که امکان صادارت ال.پی.جی فراهم گردد. شرایط با توجه به تحریم سخت است اما صادرات ال.پی.جی ادامه دارد.

وی در خصوص وضعیت دریافت ارز حاصل از صادرات هم گفت: تا این لحظه با توجه به تجارب و تخصص تیم بازرگانی شرکت گاز توانسته ایم صادارت را ادامه دهیم و مکانیسم هایی را هم برای دریافت پول پیدا کنیم البته این مکانیسم ها قابل تغییر است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز با ابراز اطمینان از این که امسال، سال خوبی برای توسعه صادرات خواهد بود گفت: درحال حاضر ال.پی.جی فاز 4 و 5 پارس جنوبی و گوگرد تولیدی کل پالایشگاه های گاز کشور صادر می گردد که در برنامه داریم که گوگرد پالایشگاه ایلام و گاز مایع بندرعباس را هم وارد فضای صادرات کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 473

به "تقاضای اسپانیا و ایتالیا برای واردات گاز مایع از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای اسپانیا و ایتالیا برای واردات گاز مایع از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید