تورنتو، میزبان میراث شرلوک هولمز

به گزارش تور بالی اندونزی، یکی از نخستین مجموعه های موجود از کتاب های شرلوک هولمز به دور از انگلستان و در کتابخانه کانادا پنهان شده است.

تورنتو، میزبان میراث شرلوک هولمز

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برای پیدا کردن یکی از نخستین مجموعه های شرلوک هولمز به همراه کتابخانه ای که زندگی و کار آرتور کانن دویل (Arthur Conan Doyle)، نویسنده سری کتاب های شرلوک هولمز و داستان کارآگاه مرموز را تحت تأثیر قرار دادند، احتیاج به کارآگاهی زیرک دارد. اتاق آرتور کانن دویل در طبقه دوم کتابخانه مرجع تورنتو، یکی از رازهای مگوی شهر است.

برای کسانی که به این داستان علاقه داشتند، کوشش برای دیدن این مکان، ارزشش را دارد. این مجموعه با استفاده از المان هایی از جمله جایگاه های دوران ویکتوریا، فرش ایرانی، قفسه های چوبی از کف تا سقف و وسایل پراکنده در اطراف دارد، همانند آپارتمان آقای کارآگاه شرلوک هولمز، در لندن شده است.

اتاق پر از مجسمه های نیم تنه، مجسمه های بزرگ، عروسک ها، نقاشی و پوسترهای مربوط به شرلوک هولمز، پیپ های مرشام، کلاه های مخصوص کارآگاه بزرگ انگلیسی و شطرنجی به شکل شخصیت های شرلوک هولمز مانند خودش و دکتر واتسون است. البته المان کلاه و پیپ مرشام در داستان وجود ندارد و توسط بازیگر فیلم های شرلوک هولمز به شخصیتی که مردم از او دارند، اضافه شده است.

این کلکسیون شامل کتاب ها، داستان ها و مقاله های آرتور کانن دویل در خصوص جرائم حقیقی، مذهبیان، تاریخ و مسائل مهم زمان خودش است. او در ژانرهای مختلف کتاب نوشته است، اما شخصیت مهم و سرشناس که از طریق آن به همه معرفی گردید، شرلوک هولمز است که باعث شده دیگر شخصیت ها و داستان ها در سایه باشند. این مجموعه شامل نسخه های خاصی از داستان شرلوک هولمز است، از جمله مجلاتی که برای اولین بار داستان را چاپ کردند، نسخه های اول چاپ شده و حتی نسخه های نمایشنامه ای که برای صحنه تنظیم شده اند.

همچنین در این مجموعه داستان های الهام گرفته از شخصیت شرلوک هولمز و نوشته های آرتور کانن دویل نیز گردآوری شده است. از جمله این کتاب ها، داستان فن، اثر مارک تواین است. همچنین در قسمت دیگری، نظرات، نقدها و مطالعاتی که روی داستان شرلوک هولمز انجام شده، جمع آوری و به نمایش درآمده است.

این کلکسیون در سال 1969 با خرید 150 نسخه کتاب از مجموعه دار معروف کانادایی آرتور بالی افتتاح شد. با گذشت زمان، به یاری عواید به دست آمده از بازدیدها و همچنین مساعدت های مردمی، به محل مناسب که طبقه دوم کتابخانه مرجع تورنتو است، منتقل شد و تا به امروز در همانجا واقع شده است.

با وجود کمیاب بودن کتاب های این مجموعه، مردم می توانند نسخه ها را به دست گرفته و مطالعه نمایند. این باعث شده است که این مجموعه، مکانی بی نظیر برای کتاب دوستان و عاشقان کارآگاه باشد.

منبع: کجارو / atlasobscura.com
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 952

به "تورنتو، میزبان میراث شرلوک هولمز" امتیاز دهید

1 کاربر به "تورنتو، میزبان میراث شرلوک هولمز" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو، میزبان میراث شرلوک هولمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید