حد نصاب ترک تشریفات معاملات شهرداری معین شد ، سروری: گزارش باید در سامانه شفافیت قید گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، حد نصاب ترک تشریفات معاملات در شهرداری تهران برای سال 1402 با تصمیم اعضای شورای شهر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان مشخص شد.

حد نصاب ترک تشریفات معاملات شهرداری معین شد ، سروری: گزارش باید در سامانه شفافیت قید گردد

به گزارش خبرنگاران، میثم مظفر در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان تعیین حد نصاب ترک تشریفات معاملات در شهرداری تهران برای سال 1402، گفت: مقرر شد که اگر حد نصاب ترک تشریفات بیش از 20 میلیارد تومان باشد هیات وزیران نیز باید مبلغ را تصویب کند. مبلغ پیشنهادی شهرداری تهران 9 میلیارد و 600 میلیون تومان و بر اساس سطح کمتر اختیارات است و با تصویبی که امروز در شورا انجام می گردد ترک تشریفات تا این رقم در اختیار شهردار خواهد بود.

مظفر با بیان اینکه در ماده 14 آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران در پیش بینی شروط ترک تشریفات باید کمیسیونی با حضور معاون مالی و دو نفر از مدیران شهرداری با تأیید شهردار تهران شکل می گرفت، گفت: مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری و علیرضا جاوید معاون سابق هماهنگی امور منطقه ها در ابتدای سال جاری به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

او با اعلام اینکه حد نصاب ترک تشریفات تنها یک بار در سال مصوب می گردد، یادآور شد: تنها مواردی که خارج از حیطه اختیارات آیین نامه باشد، به صورت موردی در شورا آنالیز و مصوب می گردد.

عباسی: تعداد ترک تشریفات باید تعیین باشد

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز گفت: ترک تشریفات هم در قانون و سامانه شفافیت باید پیش بینی گردد، هم قوانین انجام معاملات رعایت گردد و هم تعداد ترک تشریفات نیز تعیین و چارچوب مند باشد؛ به طوری که اگر تعداد ترک تشریفات سال قبل پنج مورد بوده سال جاری برای مثال 10 تا 15 مورد باشد.

او با بیان اینکه تصمیم میدانی ترک تشریفات یعنی در زمان حادثه باید صورت بگیرد، اضافه کرد: هیچ منافاتی ندارد همزمان با تصمیم گیری، سایت شفافیت نیز این تصمیم را ثبت کند و از ابتدا تصمیم خود را به مردم اعلام کنیم و این اقدام، افتخار است.

قویدل: کمیسیون ماده 14 همیشه فعال نبوده است

در ادامه مصطفی قویدل مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران با اعلام اینکه برای ترک تشریفات کمیسیون ماده 14 همیشه برقرار نبوده و در بعضی دوره ها فعال بوده است، یادآور شد: در پنج سال اخیر این کمیسیون فعال نبوده و در نتیجه در شورا رأی گیری و تفویض اختیار انجام نشده است.

او با بیان اینکه ماده 14 سه عضو دارد که اعضای آن در صحن انتخاب شدند و در موضوعات خاص بوده است، تأکید کرد: در سال قبل پنج مورد ترک تشریفات انجام شد و بعید به نظر می رسد تعداد ترک تشریفات به بیش از 12 مورد برسد. در سامانه شفافیت، این مورد نیز همانند تمام موارد و قراردادها ثبت خواهد شد.

قویدل با اعلام اینکه سال قبل عدد حد نصاب ترک تشریفات 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بود، توضیح داد: با مجوزی که شورا می دهد، رقم تا 9 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

فروزنده: تعداد ترک تشریفات 5 مورد بود

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ما موظف هستیم موارد را هر وقت که شورا بخواهد، گزارش دهیم. تعداد ترک تشریفات شهرداری پنج مورد بوده و گزارش آن را ارائه می کنیم. ترک تشریفات بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 14 انجام می گردد. ما گزارش را ارائه خواهیم کرد و اگر تخلفی باشد، شورا آنالیز خواهد نمود.

او با بیان اینکه سامانه ستاد تابع قانون کشوری در سال 1383 است، یادآور شد: آیین نامه معاملات مالی شهرداری تهران در سال 1358 تصویب شده است؛ کلانشهرها تابع آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران هستند و بعضی بندهای آیین نامه با بعضی موارد در کمیسیون مناقصات دولت، اختلافاتی دارد. قرار است سامانه ستاد بومی سازی و اصلاح گردد و شهرداری اطلاعات مورد احتیاج را در سامانه بارگذاری خواهد نمود.

فروزنده توضیح داد: این موضوع پیشنهاد وزارت کشور بوده است؛ اطلاع رسانی وظیفه ماست اما نمی توان قبل از ترک تشریفات اظهار داشت و پس از آن، موارد را در سامانه ثبت خواهیم کرد.

سروری: گزارش باید در سامانه قید گردد

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما این امکان را به شهرداری دادیم و باید اعتماد داشته باشیم؛ قانون اختیار را به شهردار داده و ما می توانیم موارد را پیگیری کنیم. گزارش ترک تشریفات باید در سامانه قید گردد اما اگر پیش از آن باشد، کار گره می خورد چراکه ما در ترک تشریفات در پی تسریع امور هستیم.

در ادامه این جلسه پیشنهاد مهدی عباسی مبنی بر درج تصمیم پیش از ترک تشریفات در سامانه شفافیت با 9 رأی موافق تأیید شد.

حد نصاب ترک تشریفات معاملات در شهرداری تهران برای سال 1402 با حداکثر آراء موافق به مبلغ 9 میلیارد و 600 میلیون تومان تعیین شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2427

به "حد نصاب ترک تشریفات معاملات شهرداری معین شد ، سروری: گزارش باید در سامانه شفافیت قید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حد نصاب ترک تشریفات معاملات شهرداری معین شد ، سروری: گزارش باید در سامانه شفافیت قید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید