حمله طالبان به ایست بازرسی ننگرهار

به گزارش تور بالی اندونزی، در جریان حمله شبه نظامیان طالبان به یک ایست بازرسی در ولایت ننگر ها در شامگاه چهارشنبه هشت سرباز افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

حمله طالبان به ایست بازرسی ننگرهار

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: طالبان در منطقه کزبهار واقع در شرق ولایت ننگر ها به یک ایست بازرسی حمله کرد و در جریان آن هشت سرباز کشته و سه نیروی امنیتی دیگر زخمی شدند.

خشونت و درگیری در افغانستان در سایه بن بست مذاکرات میان شبه نظامیان و دولت کابل تشدید شده است و طرفین هنوز نتوانسته اند روی توافق آتش بس دائمی و تصمیم گیری درباره آینده سیاسی این کشور به اتفاق نظر برسند. طالبان ادامه حملات به نیرو های امنیتی در بیشتر بخش های این کشور را تایید کرده و تاکید دارد که نیروهایش کنترل بیشتر منطقه ها مرزی بین المللی این کشور را به دست گرفته اند.

با این حال دو طرف بعدا توافق کردند که به غیرنظامیان آسیب وارد نکرده و زیرساخت ها از خشونت در امان بمانند و همینطور مذاکرات سرعت بگیرد. علاوه بر این، فرماندهی مرکزی آمریکا اظهار داشت بیش از 95 درصد از نیروهایش از افغانستان خارج شده اند که این به معنای اجرای تصمیم خروج کامل نیرو ها به دست جو بایدن تا ضرب الاجل یازده سپتامبر است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1883

به "حمله طالبان به ایست بازرسی ننگرهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله طالبان به ایست بازرسی ننگرهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید