خبرنگاران اصناف در ایام کرونایی، نقش بسزایی دارند

به گزارش تور بالی اندونزی، تهران- خبرنگاران- اصناف تجاری کشور، به دلیل شیوع بیماری کرونا طی اقدامی مشترک واحدهای خود را تعطیل نمودند،که این اقدام با وجود ضربه سنگین به موقعیت شغلی و میزان درآمد قابل تحسین است.

خبرنگاران اصناف در ایام کرونایی، نقش بسزایی دارند

جامعه ارگانیک، به تعبیر دورکیم جامعه شناس فرانسوی یکی از شاخص های زندگی در دوران مدرن است. در این جامعه نمی توان منکر اهمیت و نقش حتی کوچک ترین بخش از اجزای آن بود. به عبارتی همه اجزا در کنار یکدیگر می توانند نقش آفرینی نموده و کلیت جامعه را به پیش ببرند. با این رویکرد شاید بتوان اصناف تجاری را به عنوان یکی از اجزای مهم جامعه که همواره در حال ارائه انواع خدمات هستند، نام برد.

اصناف تجاری از تعمیرکار تا فروشگاه های مواد غذایی و بازار و ... همگی نقش مهمی در رونق تجاری و اقتصادی کشور دارند. اما باید در نظر داشت در ایام کنونی که جامعه ایران با بحرانی به نام کرونا روبروست، این مشاغل به همان اندازه که می توانند ارائه دهنده خدمات به جامعه باشند، به همان میزان هم مستعد گسترش این بیماری هم هستند.

به همین دلیل در بسیاری از شهرهای ایران، علیرغم شرایط نابسامان اقتصادی و تنگناهای اقتصادی برای اصناف تجاری، بسیاری از آن ها در پویشی همگام و هماهنگ با سایرین، تصمیم به تعطیلی صنف خود گرفتند.

چنانچه کانال تلگرامی پایگاه خبری نگاه ساری به نقل از رضایی فرماندار ساری گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور و با هماهنگی اتحادیه های امور صنفی و اتاق اصناف شهرستان ساری مقرر شد اصنافی که در تامین مایحتاج روزمره و ضروری مردم نقش دارند، با رعایت موارد بهداشتی، تا سرانجام نوروز به کار خود ادامه دهند و بقیه صنوف تا 15فروردین تعطیل شوند. وی حفظ سلامت جامعه را اولویت امروز خوانده و افزوده: مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برای همه نهادهای و دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است و مصوبات قبلی این ستاد در بسته بودن و تعطیلی مراکز تفریحی، ورزشی، تالارها، قهوه خانه ها، هتل ها، مراکز اقامتی و اصناف یاد شده همچنان ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده فعالیت، این مراکز پلمپ خواهد شد.

کانال اخبار فوری تهران هم در همین رابطه از برخورد قاطع اصناف با واحدهای رستوران متخلف، از پلمب سه رستوران در پیست آبعلی به دلیل تخلف به خصوص عرضه قلیان اطلاع داد. در شهرستان کرمانشاه هم کانال تلگرامی آوای زاگرس گفت با توجه به مصوبه جلسه ستاد مبارزه با کرونا و اتاق اصناف، همکاران محترم شاغل در صنف تعمیرکاران خودرو، ملزم به تعطیلی تعمیرگاه ونمایندگی های خود از تاریخ 5 فروردین لغایت 15 فروردین هستند.

در شرق کشور و در شهرستان گناباد در جنوب استان خراسان رضوی هم که بسیاری از ساکنان با مسائل عدیده ای در زمینه مشاغل اقتصادی روبرو هستند، یکی از شرکت های عظیم منطقه اقدام به تعطیلی واحد تولیدی خود تا زمان مناسب گرفته است. کانال تلگرامی انعکاس گناباد در این زمینه گفت، مدیرعامل شرکت صنایع چینی تقدیس و سایر مدیران وکارآفرینان، فعالان اقتصادی، اصناف و بازاریان برای تداوم تعطیلی بنگاه های اقتصادی وتجاری به منظور یاری به کنترل وپیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی خود، کارکنان و همشهریان فعالیت تجاری خود را کاملا تعطیل نموده اند.

این موارد تنها بخشی از فعالیت و همراهی اصناف است که علیرغم مسائل و مسائل اقتصادی در جهت همراهی و همکاری عمومی برای کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا اجرا شده است. شاغلین در صنوف خدماتی به دلیل ماهیت شغلی وابستگی کامل به مشتری دارند، با این حال طی اقدامی مشترک و فراگیر تصمیم به تعطیلی واحدهای خود داشته اند که از این نظر بسیار قابل ملاحظه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1031

به "خبرنگاران اصناف در ایام کرونایی، نقش بسزایی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصناف در ایام کرونایی، نقش بسزایی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید