خبرنگاران دو کانادایی در بازداشت پکن به جاسوسی متهم شدند

به گزارش تور بالی اندونزی، پکن- خبرنگاران- دادستانی ارشد چین با صدور بیانیه ای گفت دو کانادایی در بازداشت به نام های مایکل کوریگ دیپلمات سابق و مایکل اسپاور تاجر، به جرم جاسوسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

خبرنگاران دو کانادایی در بازداشت پکن به جاسوسی متهم شدند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران در بیانیه دادستان کل چین آمده است مایکل کوریگ توسط دادستان پکن و مایکل اسپاور توسط دادستان شهر داندونگ واقع در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

طبق دو اطلاعیه جداگانه که امروز آدینه در وب سایت عالی دادستان خلق منتشر شده است کوریگ به جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی متهم شده است در حالی که اسپاور به جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آنها به نیروهای خارجی متهم شده است.

کورویک دیپلمات سابق کانادایی اواخر سال 2018 و اسپاور تاجر اهل این کشور نیز ماه مه سال 2019 بازداشت شدند.

رابطه چین و کانادا از دسامبر سال 2018 که اتاوا خانم منگ وانجو مدیر اقتصادی شرکت مخابراتی هوآوی را به خاطر نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا است تنش زا شده است.

به دنبال این اقدام کانادا بود که پکن چند روز بعد این دو شهروند کانادایی را به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی چین بازداشت کرد با این حال چین تاکید نموده است پرونده این دو شهروند بازداشتی ربطی به پرونده معاون اقتصادی شرکت هواوی در کانادا ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1129

به "خبرنگاران دو کانادایی در بازداشت پکن به جاسوسی متهم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دو کانادایی در بازداشت پکن به جاسوسی متهم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید