خواص درمانی ارده کنجد برای بدن

به گزارش تور بالی اندونزی، مرتضی عزیزپور در رابطه با خواص درمانی دانه کنجد، اظهار کرد: کُنجد سرشار از مواد مغذی و معدنی بوده و ارده یکی از محصولات خوراکی است که از کُنجد تفت داده شده به دست می آید و طبیعت آن گرم و تر بوده و برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است.

خواص درمانی ارده کنجد برای بدن

وی با بیان اینکه ارده کنجد بسیار انرژی زا بوده به همین علت توصیه می گردد در فصل سرد سال و شهر های سردسیر که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن احتیاج دارد، مصرف گردد، اضافه نمود:ارده کنجد را می توان با عسل و شیره انگور یا خرما به عنوان صبحانه یا عصرانه مصرف کرد.

این مسئول با بیان اینکه در دانه کُنجد و مواد غذایی حاصل از آن، آنتی اکسیدان های فراوانی وجود دارد که وجود این آنتی اکسیدان ها از سرطان در بدن پیشگیری می نماید، توضیح داد: مصرف اندازه متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه نیز باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می گردد.

کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه ارده منبع بسیار خوبی برای تأمین کلسیم بدن بوده وسبب استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها می گردد، گفت: ارده کُنجد ضد درد مفاصل، مؤثر در جلوگیری از پوکی استخوان، یاری به بهبود مسائل گوارشی و معده و بعلاوه به لحاظ خاصیت بالا بردن اندازه حرارت بدن برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است. در واقع مصرف آن در فصول سرد سال به منزله واکسینه کردن بدن در برابر بیماری های، چون سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می گردد.

عزیزپور با بیان اینکه ارده کنجد سرشار از کلسیم و پروتئین گیاهی و اُمگا3 است، اعلام کرد: لازم به ذکر است در صورت مصرف بیش از حد و عدم تحرک، سبب چاقی و اضافه وزن خواهد شد و استفاده از ارده برای افراد دیابتی مضر است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2375

به "خواص درمانی ارده کنجد برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص درمانی ارده کنجد برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید